Nissan Sylphy Zero Emission diperkenal – untuk China

Nissan Sylphy Zero Emission diperkenal – untuk China

Nissan Sylphy Zero Emission telah pun diperkenalkan di Beijing Motor Show 2018 dan menjadi kereta elektrik pertama bagi jenama tersebut yang dibina di China untuk pengguna negara berkenaan. Kereta elektrik baharu ini merupakan salah satu daripada 20 model elektrifikasi yang dirancangkan oleh Nissan untuk diperkenalkan dalam tempoh lima tahun yang akan datang.

Sylphy ZE sebenarnya dibina berdasarkan Lead dan berkongsi 2,700 mm jarak roda yang sama dengan hatchback tersebut. Rekaan di bahagian hadapan adalah kombinasi dari model facelift Sonata pasaran-USA sama seperti Leaf, termasuk gril V-Motion dengan kekemasan biru berhampiran pot pengecasan. Walau bagaimana pun, bentuknya masih sedan, dengan ruang but berkapasiti 510 liter.

Walau bagaimana pun, Nissan tidak mendedahkan perincian penuh mengenai penjana kuasa elektrik yang digunakan, tetapi terdapat beberapa informasi yang menyatakan ia ditampilkan dengan bateri 38 kWh, iaitu bagus untuk pacuan semua-elektrik sehingga 338 km menurut standard di China. Unit tersebut kecil sedikit berbanding Leaf, 40 kWh yang menawarkan jarak sehingga 400 km mengikut kitaran Jepun dan 378 km bagi New European Driving Cycle (NEDC) untuk pengecasan tunggal.

Nissan Sylphy Zero Emission diperkenal – untuk China

Bateri diposisikan di bawah tempat duduk belakang dan kuasa bagi motor elektrik 107 hp (80 kW) disalurkan ke roda hadapan – dengan Leaf memiliki e-motor 148 hp (110 kW). Walau bagaimana pun keupayaan prestasi bagi Sylphy ZE tidak didedahkan, namun dijangka ia cukup untuk dipandu mengelilingi bandar seperti Beijing.

Foto dalaman bagi kereta ini juga tidak disertakan, namun dijangka ia mempunyai elemen yang hampir sama dengan Sylphy dan Leaf standard. Walau bagaimana pun, Nissan berkata di dalam kabinnya menawarkan tempat duduk berhaba ergomik dan pilihan ketersambungan, dengan Nissan Intelligent Mobility sebagai salah satu elemennya.

Buat masa sekarang, Sylphy ZE merupakan model spesifik untuk China, tetapi ia boleh menyertai pendahulu bagi sedan pasaran global yang lain pada masa akan datang. Sylphy ZE bakal dijual penghujung tahun ini, dan informasi selanjutnya akan disalurkan kemudian.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required