Volvo XC40 T5 Twin Engine – versi PHEV diperkenal

Volvo XC40 T5 Twin Engine – versi PHEV diperkenal

Volvo telah memilih Beijing Motor Show tahun ini untuk mendedahkan XC40 T5 Twin Engine, iaitu versi plug-in hybrid untuk SUV kompak tersebut. Dengan adanya varian baru ini, setiap SUV yang dikeluarkan oleh syarikat dari Sweden ini boleh didapati dalam versi PHEV.

Buat masa sekarang, Volvo tidak menjelaskan spesifikasi penuh penjana kuasa T5 Twin Engine ini, tetapi ia sepatutnya sama seperti apa yang pernah ditunjuk pada tahun 2015 lalu. Enjin asas yang digunakan adalah unit tiga silinder 1.5 liter turbo Drive-E yang mampu menghasilkan 180 hp, dan ia disokong dengan motor elektrik 55 kW dan transmisi automatik klac basah berkembar tujuh kelajuan.

Pada masa itu, kami diberitahu kuasa keseluruhan yang mampu dihasilkan oleh sistem ini adalah 250 PS dan 400 Nm tork. Tetapan ini adalah hampir sama seperti yang digunakan pada Geely Bo Rui GE, yang juga baru diperkenalkan di Beijing Motor Show tahun ini.

Tidak banyak yang berbeza pada rekaan luar XC40 PHEV ini, jika dibandingkan dengan XC40 biasa, kecuali adanya soket pengecas pada bahagian kiri fender, selain lencana yang bersesuaian dengan modelnya. Bahagian dalam juga sama, cuma sistem Sensus kini mempunyai mod pemanduan tambahan. Model yang anda lihat dalam gambar ini mendapat kit R-Design.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required