Mitsubishi lancarkan unit servis bergerak di Kuching – bakal berkhidmat untuk pelanggan di pedalaman

Mitsubishi lancarkan unit servis bergerak di Kuching – bakal berkhidmat untuk pelanggan di pedalaman

Mitsubishi Motors Malaysia (MMM) kini telah melancarkan khidmat servis bergerak di Kuching, Sarawak. Unit khas tersebut diwujudkan sebagai salah satu usaha MMM untuk memenuhi keperluan pelanggan mereka yang berada di kawasan pendalaman.

Setiap pasukan unit ini dibekalkan dengan trak pikap Mitsubishi Triton yang diubahsuai, lengkap dengan alat pengimbas diagnostik, jek hidraulik, stand, pemampat udara, perkakasan membaik pulih yang lain serta unit generator bagi membekalkan kuasa elektrik.Ia juga turut mempunyai ‘stor mini’ bagi menyimpan alat ganti seperti minyak pelincir dan penapis.

Satu pasukan dengan sebuah Triton tersebut mampu menjalankan servis berkala sehingga 10 buah kereta sehari termasuk permeriksaan terhadap komponen-komponen wear and tear. Ia juga cukup lengkap untuk membuat kerja rumit lain termasuk menukar tali sawat pemasa (timing belt).

“Sebagai sebahagian dari program pengembangan perniagaan servis selepas jualan kami, unit servis bergerak Mitsubishi ini memberikan lebih keselesaan dan jaminan kepada pelanggan kami yang tinggal di kawasan pedalaman Sarawak yang jauh dari pusat servis bertauliah Mitsubishi,” kata CEO MMM Tomoyuki Shinnishi.

Unit servis bergerak ini akan dikendalikan oleh pusat-pusat servis bertauliah Mitsubishi EON Auto Mart dan Jimisar Autotrade. Ia akan memberikan khidmat kepada pelanggan dalam radius 150 km dari bandar Kuching seperti Sematan, Lundu, Bau, Serian dan Simunjan. Pelanggan yang berminat untuk mendapatkan khidmat ini perlulah menghubungi pengedar-pengedar tersebut untuk membuat temujanji.

“Ini merupakan trak servis bergerak pertama Mitsubishi Motors Malaysia dan pelanggan bakal menyaksikan lebih banyak unit bergerak ini pada masa terdekat serentak dengan galakkan kami kepada pengedar-pengedar bertauliah Mitsubishi yang mempunyai pelanggan flit dan luar bandar bagi memulakan usaha ini supaya dapat memberikan khidmat lebih baik kepada pelanggan,” tambah Shinnishi lagi.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required