Mercedes-Benz Concept EQ dipertontonkan dalam EQ Brand Exhibition di Desa Park City, Kuala Lumpur

Mercedes-Benz Concept EQ dipertontonkan dalam EQ Brand Exhibition di Desa Park City, Kuala Lumpur

Mercedes-Benz Concept EQ membuat penampilan pertamanya di peringkat Asia Tenggara – dalam acara Mercedes-Benz EQ Exhibition, yang bakal bermula esok.

Model konsep, yang turut dikenali sebagai Generation EQ ini dipertontonkan di Paris Motor Show pada 2016, merupakan pendedahan bagi hala tuju elektrifikasi pengeluar kereta terbabit dan membantu untuk meningkatkan lagi kesedaran terhadap EQ Power oleh MBM di negara ini. Selepas ini, EV tersebut akan dipamerkan di Singapura sebelum meninggalkan rantau ini.

Model empat-tempat duduk yang diprebiu sebagai EQC SUV ini akan hadir di pasaran dunia pada 2019 – dijanakan oleh dua motor elektrik, yang diletakkan di gandar hadapan dan belakang, dengan kuasanya disalurkan ke bateri yang ditempatkan di lantai kenderaan.

Larasan pacuan semua-roda elektrik ini mampu menghasilkan keseluruhan kuasa sehingga 300 kW (402 hp) dan tork 700 Nm, membenarkan kenderaan ini dipacu dari 0-100 km/j hanya di bawah lima saat. Mengenai operasinya, kenderaan dengan sifar-emisi ini mampu dipacu sehingga 500 km.

Model konsep SUV ini akan dipamerkan di The Waterfront di Desa Park City, KL, bermula esok sehingga 7 Mei ini, pada jam 10 pagi hingga 6 petang setiap hari.

Acara ini bakal dibuka kepada orang ramai, bukan sahaja mempertontonkan Concept EQ, bahkan model EQ Power hybrid, Mercedes-Benz EQ Power C 350 e dan EQ Power E 350 e, serta model lain dalam barisan tempatan.

MBM turut memperkenalkan stesen pengecasan EV ke-empat di Lembah Klang. Fasiliti baharu ini mempunyai dua petak stesen pengecasan EV, terletak di The Waterfront, Desa Park City, menyertai fasiliti EQ sedia ada yang terdapat di Bangsar Shopping Centre, Sunway Pyramid dan Pavilion KL.

GALERI: Mercedes-Benz Concept EQ

GALERI: Mercedes-Benz EQ Brand Exhibition, Waterfront, Desa Park City

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required