Mercedes-Benz Malaysia pilih Desa Park City sebagai lokasi ke-empat bagi fasiliti pengecasan EV baharu

Mercedes-Benz Malaysia pilih Desa Park City sebagai lokasi ke-empat bagi fasiliti pengecasan EV baharu

Pagi ini Mercedes-Benz Malaysia (MBM) telah melancarkan stesen pengecasan kenderaan elektrik (EV) ke-empat di Lembah Klang. Fasiliti terbaharu yang terletak di The Waterfront, Desa Park City ini dilengkapi dengan dua petak pengecasan. Selain di Desa Park City, MBM telah pun melancarkan fasiliti yang sama di Bangsar Shopping Centre, Sunway Pyramid dan Pavillion KL.

Stesen pengecasan di Desa Park City ini merupakan yang pertama diletakkan di luar bangunan. Menurut timbalan presiden jualan dan pemasaran MBM Mark Raiune, pihaknya mempunyai perancangan utnuk memperkenalkan lebih banyak lokasi pengecasan di luar bangunan seperti ini, dan bukan setakat di pusat membeli-belah sahaja.

“Tidak dinafikan stesen pengecasan di pusat membeli-belah lebih memudahkan pengguna Mercedes-Benz EQ Power Hybrid, tetapi mungkin pemilihan lokasi sama da di kawasan perumahan atau pun bangunan pejabat bakal menjadi pilihan untuk menempatkan stesen pengecasan ini pada masa akan datang,” ujarnya memberitahu paultan.org ketika ditemui dalam EQ Brand Exhibition, yang bermula esok.

EQ Brand Exhibition yang dibuka kepada orang ramai, bukan setakat menampilkan model EQ Power hibrid iaitu Mercedes-Benz EQ Power C 350 e dan EQ Power E 350 e, malah turut akan mempamerkan Concept EQ. Menurut kajian Generation EQ yang dijalankan, ia akan mengetengahkan hala tuju kenderaan elektrik oleh pengeluar terbabit termasuk mewujudkan lebih banyak kesedaran terhadap EQ oleh MBM di negara ini.

Model konsep SUV elektrik ini akan dipamerkan di acara terbabit yang berlangsung dari 4 hingga 7 Mei ini di The Waterfront, Desa Park City, dari jam 10 pagi hingga 6 petang setiap hari.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required