Mercedes-Benz melancarkan jenama EQ di Malaysia

Mercedes-Benz melancarkan jenama EQ di Malaysia

Mercedes-Benz Malaysia (MBM) kini telah memperkenalkan sebuah lagi cabang jenama baru – EQ – sebagai pengenalan khas bagi barisan kenderaan elektrik atau plug-in hybrid selepas ini. EQ merupakan singkatan bagi “Electric Intelligence”, dan akan menjadi jenama khas seperti jenama-jenama lain yang digunakan ketika ini di bawah seliaan Mercedes-Benz – seperti AMG dan Maybach.

Dengan pelancaran jenama baru ini – ia sudah diperkenalkan di Eropah juga – model-model PHEV yang sudah diperkenalkan untuk pasaran tempatan seperti E 350 e dan C 350 e akan dijenamakan semula sebagai barisan produk EQ Power.

Antara perkhidmatan baru yang turut disertakan kepada pelanggan yang berminat untuk memiliki barisan kenderaan EQ Power selepas ini ialah ialah kad untuk mengecas kenderaan secara percuma bagi tempoh setahun.

Selain itu, turut diperkenalkan ialah EQ Agility Plan Package untuk kemudahan dan kelegaan dari aspek pengalaman pemilikan pengguna. Melalui pelan ini, mana-mana pemilikan barisan kenderaan EQ Power bagi tempoh antara tiga hingga lima tahun akan ditawarkan dengan kemudahan bayaran ansuran.

Mercedes-Benz melancarkan jenama EQ di Malaysia

Turut termasuk di dalamnya ialah kos servis kenderaan serta peranti wallbox khusus untuk tujuan mengecas kenderaan berkenaan. Ini memudahkan pengguna untuk mengira dan menganggarkan perbelanjaan sepanjang pemilikan kenderaan terbabit.

Di dalam perkembangan berkaitan, selepas memperkenalkan stesen pengecas dengan jenama Mercedes-Benz (yang terbuka untuk digunakan oleh kenderaan jenama lain) di Bangsar Shopping Center (BSC, tiga pengecas), MBM turut meluaskan lagi rangkaian stesen seperti itu antaranya ke Pavilion Kuala Lumpur (empat pengecas), Sunway Pyramid (dua pengecas) dan Desa Park City (dua pengecas).

Selari dengan pengenalan jenama baru ini, semua stesen berkenaan juga akan menggunakan jenama EQ yang sama. Rangkaian stesen pengecas terbaru yang akan datang akan diumumkan dari semasa ke semasa.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required