CEO AMG, Tobias Moers beritahu akan keluarkan A35

CEO AMG, Tobias Moers beritahu akan keluarkan A35

Kali terakhir ketua pegawai eksekutif Mercedes-AMG, Tobias Moers berkata tentang model AMG permulaan, beliau sekadar menyatakan “kami akan melihat kepada pesaing, dan siapa yang akan dijadikan sebagai tanda aras. Kemudian, barulah kami akan membangunkan A 35 mengikut tugasnya untuk menetapkan pula tahap yang baru.” Menurut Car and Driver, langkah itu telah pun selesai, dan A 35 sedia untuk bersaing dengan model seperti Audi S3.

Sekarang ini, terdapat jurang yang besar dalam penawaran kenderaan kompak Mercedes-Benz, terutamanya di antara A 250 dan A 45 – sama juga dengan CLA dan GLA. Varian 250 menggunakan enjin empat silinder turbo 2.0 liter berkuasa 218 hp dan 350 Nm tork, manakala versi AMG 45 mendapat enjin 2.0 liter turbo berkuasa 381 hp dan 475 Nm tork. Melalui A-Class W177 yang baru diperkenal, AMG juga bercadang untuk mengisi ruang antara varian 250 dan 45 ini dengan model 35.

Berkata tentang A-Class Sedan yang akan datang, Moers memberitahu “memang akan ada AMG 45 baru, tetapi ia juga akan ditambah dengan AMG 35 dengan kuasa sekitar 300 hp.” Sudah tentu, perkara yang sama juga boleh dijangka dilakukan pada model CLA dan GLA.

CEO AMG, Tobias Moers beritahu akan keluarkan A35

Untuk model AMG 45, Moers masih belum mahu memberitahu perincian seperti jumlah kuasa, tetapi enjin baru padanya dijangka dapat menghasilkan sehingga 400 hp dan mengatasi Audi RS3 yang menggunakan enjin lima silinder 2.5 liter turbo dengan kuasa 400 hp.

Mengikut laporan juga, AMG 35 turut akan menggunakan enjin M133 seperti A 45, dan bukannya M260 yang dinaik taraf. Ia dijangka dapat diperkenalkan kepada orang ramai hujung tahun ini ataupun awal tahun depan. Adakah anda teruja dengan kemunculannya?

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required