Mercedes-Benz A-Class Sedan 2018 lukisan digital

Mercedes-Benz A-Class Sedan 2018 lukisan digital

Pendedahan Mercedes-Benz A-Class W177 baru kini menjadi perhatian di seluruh dunia. Itu adalah versi hatchback, dan Mercedes sebelum ini juga pernah menunjukkan model konsep A Sedan, bagi menjawab pasaran yang gemarkan bentuk seperti ini seperi China, Amerika Syarikat dan Malaysia.

Oleh itu, kami dapatkan pelukis digital kami, Theophilus Chin untuk menghasilkan sebuah versi sedan bagi Mercedes-Benz A-Class baru ini. Hasilnya seperti yang boleh dilihat, bahagian hadapan panjang yang diambil dari model hatchback nampak sesuai dengan bahagian belakang yang juga dipanjangkan.

Pada bahagian belakang, lampu yang terdiri daripada dua bahagian dijadikan lebih tajam, manakala bahagian atas penutup but kurang tajam berbanding kereta pameran Mercedes sebelum ini. Bahagian belakang model sedan ini juga sudah pernah tersebar, jadi ia tidaklah begitu mengejutkan.

Mercedes-Benz A-Class Sedan 2018 lukisan digital

Versi sedan ini dijangkakan datang dengan enjin sama seperti versi hatchback iaitu bagi unit petrol, terdapat enjin empat silinder turbo M282 1.4 liter (sebenarnya 1.33 liter) untuk A 200 yang mampu menghasilkan 163 hp/250 Nm (menggantikan enjin 1.6 liter sebelum ini) dan unit 2.0 liter turbo M260 berkuasa 224 hp/ 350 Nm tork untuk A 250 (model sekarang menggunakan unit M270). Varian A 180 d pula dikuasakan oleh enjin empat silinder 1.5 liter OM608 turbodiesel yang mampu menghasilkan 116 hp dan 260 Nm tork.

Model A-Class hatchback dan sedan ini adalah sebahagian daripada pembangunan model kompak baru yang dihasilkan atas daripada Modular Front Architecture (MFA) baru. Model coupe empat pintu CLA pula dijangka menerima rupa fastback seperti AMG GT sedan, manakala MPV B-Class, crossover GLA dan GLB baru juga akan diperkenalkan tidak lama lagi.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required