Laluan motosikal di Lebuhraya Persekutuan dipertingkatkan tahap keselamatannya – MRCBGK

Laluan motosikal di Lebuhraya Persekutuan dipertingkatkan tahap keselamatannya – MRCBGK

MRCB George Kent Sdn Bhd (MRCBGK), yang turut mengendalikan projek pembinaan Transit Aliran Ringan Laluan 3 (LRT3), menerusi kenyataan medianya berkata, tahap keselamatan di laluan motosikal di Lebuhraya Persekutuan, telah dipertingkatkan. Katanya, penambahan lampu jalan dan papan tanda isyarat keselamatan juga telah diletakkan di laluan motosikal berkenaan, iaitu di KM9 arah Kuala Lumpur

“Pelan Pengurusan Trafik (TMP) yang digunakan masa ini telah diluluskan oleh JKR dan kami akan terus meneliti dan mempertingkatkan tahap keselamatan bagi penunggang motosikal dari semasa ke semasa sepanjang kerja-kerja pembinaan LRT3 berlangsung,” ujar kenyataan terbabit.

Selain itu, laluan terbabit juga diletakkan penghadang konkrit sepanjang 2 km bagi keselamatan para penunggang motosikal lebih terjamin.

Pada 7 Mei lalu, Ketua Jabatan Siasatan dan Penguatkuasaan Trafik (JSPT) Selangor, Supt Azman Shari’at mengesahkan, semakin ramai penunggang motosikal terpaksa menggunakan laluan utama berpunca daripada kerja-kerja pembinaan LRT3 dan beberapa kerja lain berhampiran laluan motosikal di lebuhraya terbabit. Katanya lagi, terdapat kawasan di laluan motosikal di sepanjang lebuh raya berkenaan terpaksa ditutup sebagai langkah keselamatan. Oleh itu pengguna motosikal terpaksa keluar dan masuk kembali ke laluan motosikal, dan ini merbahayakan mereka.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required