Mercedes-AMG GT S Roadster – GT bumbung boleh buka ketiga, kuasa 515 hp, tork 670 Nm dari enjin V8

Mercedes-AMG GT S Roadster – GT bumbung boleh buka ketiga, kuasa 515 hp, tork 670 Nm dari enjin V8

Mercedes-AMG telah mengumumkan penambahan satu lagi variasi dalam keluarga model GT iaitu AMG GT S Roadster. Model ini menjadi model GT bumbung boleh buka, dua pintu yang ketiga dalam barisan model tersebut dan diletakkan di antara GT Roadster dan GT C Roadster. Ia juga menjadikan jumlah keseluruhan model GT sekarang adalah 12 model.

Sama seperti ahli keluarga GT yang lain, GT S Roadster ini menggunakan enjin V8 biturbo 4.0 liter M178, dan jumlah kuasanya menyamai seperti GT S Coupe. Ia mampu menghasilkan 515 hp (522 PS) pada 6,250 rpm dan 670 Nm tork pada antara 1,900 hingga 5,000 rpm. Padanan transmisi adalah unit AMG Speedshift DCT 7G tujuh kelajuan. Pecutan 0-100 km/j boleh dilakukan dalam masa 3.8 saat manakala laju maksimum pula adalah 308 km/j.

Antara kelengkapan yang diberikan terus pada model ini adalah termasuk sistem ekzos prestasi AMG, sistem pengurusan udara aktif Airpanel, suspensi AMG Ride Control dengan penyerapan adaptif dan rim aloi 19 inci di hadapan, 20 inci di belakang. Turut disertakan adalah lampu utama LED prestasi tinggi dan locking differential kawalan elektronik pada gandar belakang.

Pada bahagian dalam, GT S Roadster datang dengan tempat duduk sports yang dibalut kulit buatan manusia/gentian mikro Dinamica warna hitam Artico dan pakej AMG Silver Chrome Interior secara standard. Melalui pakej krom ini, bahagian keliling konsol tengah, hiasan di corong pendingin hawa dan jalur trim di panel pintu semuanya berwarna krom perak. Untuk bumbung, terdapat pilihan tiga warna iaitu hitam, beige ataupun merah.

Seperti biasa, terdapat pelbagai pilihan barangan khas untuk kenderaan ini, dan untuk trim, ia termasuk pakej gentian karbon, balutan kulit Nappa dalam pelbagai pilihan warna, tempat duduk AMG Performance dan sistem pemanas taraf leher Airscarf.

Untuk bahagian mekanikal juga terdapat pilihan tambahan iaitu pakej AMG Dynamic Plus, yang menambah tapak enjin dan transmisi dinamik, serta suspensi yang ditala khas supaya lebih tegap. Pembeli juga boleh menambah sistem AMG rear axle steering melalui pakej ini serta sistem brek seramik prestasi tinggi AMG.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required