GST-sifar: Perodua beri pulangan balik GST secara tunai untuk jualan, servis dan alat ganti dari 18-31 Mei

GST-sifar: Perodua beri pulangan balik GST secara tunai untuk jualan, servis dan alat ganti dari 18-31 Mei

Bermula hari ini, hingga 31 Mei 2018, Perodua telah mengumumkan bakal memberi pulangan balik secara tunai jumlah Cukai Barangan dan Perkhidmatan sebanyak 6% pada harga jualan kenderaan, servis serta alat gantinya. Langkah ini diambil sebagai persediaan awal sebelum GST dimansuhkan sepenuhnya pada 1 Jun 2018.

Menurut pengarah urusan Perodua Sales Sdn Bhd, Datuk Dr Zahari Husin, pemberian pulangan balik tunai ini adalah satu inisiatif sendiri Perodua untuk menghargai pelanggannya, dan mereka diharap dapat mengambil peluang ini untuk berbelanja sama ada di bahagian jualan ataupun servis.

Anda boleh melihat harga pulangan balik GST bagi setiap model yang dijual oleh Perodua melalui jadual di bawah, dan ini diambil daripada harga bersih kenderaan, tidak termasuk aksesori GearUp, insurans dan lain-lain kos jualan. Bagi mereka yang telah berbelanja hari ini, sebelum pengumuman dibuat, mereka akan diberi e-baucar yang boleh digunakan selepas 1 Jun 2018.

GST-sifar: Perodua beri pulangan balik GST secara tunai untuk jualan, servis dan alat ganti dari 18-31 Mei

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 

Comments

  • Rosnaini Binti Ab Kadir on Jun 12, 2018 at 3:02 pm

    Hi,
    Saya ingin bertanya, jika keluaran kereta saya pada Ogos tahun 2017 adakah saya boleh membuat tuntukan rebate gst?

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
 

Add a comment

required

required