GST-Sifar: Triumph siarkan harga, turun hingga RM6k

GST-Sifar: Triumph siarkan harga, turun hingga RM6k

Selain kereta, pengedar motosikal terutamanya model berkuasa tinggi juga kini menyiarkan harga tanpa GST yang akan diguna dari tempoh 1 Jun 2018, hinggalah satu masa yang akan diberitahu kelak. Melalui jadual di bawah, anda akan dapat melihat harga untuk motosikal Triumph, serta perbezaannya dengan harga semasa GST 6% dilaksanakan.

Model yang disenaraikan ini bukan sahaja model baru, malah termasuk juga model tahun 2014 dan 2015 yang dijual pada harga promosi. Supaya anda lebih jelas, bermula dari Street Triple S hinggalah Bonneville Bobber adalah model baru, manakala selebihnya adalah model promosi.

Walaupun seperti yang kita tahu, kadar GST yang dikenakan adalah pada tahap 6%, tetapi pengurangan yang dibuat oleh Triumph Motorcycles Malaysia ada yang berjumlah lebih daripada itu untuk model baru. Seperti yang anda boleh lihat, harga untuk Street Triple R LRH dan Tiger 800 XR ABS adalah sama dengan caj GST dikenakan, iaitu RM59,900, tetapi apabila GST dimansuhkan, Street Triple mendapat pengurangan RM3,000 manakala Tiger 800 XR RM5,000.

GST-Sifar: Triumph siarkan harga, turun hingga RM6k

Jumlah pengurangan paling besar adalah pada model Bonneville Bobber, iaitu RM6,000, menjadikan harganya tanpa GST adalah RM68,900. Motosikal baru paling mahal yang berada dalam senarai ini adalah Thruxton R, dan harga tanpa GST menyaksikan pengurangan sebanyak RM5,000 menjadi RM78,900.

Untuk pengetahuan anda juga, harga ini tidak termasuk kos pendaftaran, insurans serta cukai jalan. Selain daripada itu, bayaran tambahan untuk warna premium juga masih dikenakan jika ia adalah pilihan anda.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required