Selain kereta, pengedar motosikal terutamanya model berkuasa tinggi juga kini menyiarkan harga tanpa GST yang akan diguna dari tempoh 1 Jun 2018, hinggalah satu masa yang akan diberitahu kelak. Melalui jadual di bawah, anda akan dapat melihat harga untuk motosikal Triumph, serta perbezaannya dengan harga semasa GST 6% dilaksanakan.

Model yang disenaraikan ini bukan sahaja model baru, malah termasuk juga model tahun 2014 dan 2015 yang dijual pada harga promosi. Supaya anda lebih jelas, bermula dari Street Triple S hinggalah Bonneville Bobber adalah model baru, manakala selebihnya adalah model promosi.

Walaupun seperti yang kita tahu, kadar GST yang dikenakan adalah pada tahap 6%, tetapi pengurangan yang dibuat oleh Triumph Motorcycles Malaysia ada yang berjumlah lebih daripada itu untuk model baru. Seperti yang anda boleh lihat, harga untuk Street Triple R LRH dan Tiger 800 XR ABS adalah sama dengan caj GST dikenakan, iaitu RM59,900, tetapi apabila GST dimansuhkan, Street Triple mendapat pengurangan RM3,000 manakala Tiger 800 XR RM5,000.

Jumlah pengurangan paling besar adalah pada model Bonneville Bobber, iaitu RM6,000, menjadikan harganya tanpa GST adalah RM68,900. Motosikal baru paling mahal yang berada dalam senarai ini adalah Thruxton R, dan harga tanpa GST menyaksikan pengurangan sebanyak RM5,000 menjadi RM78,900.

Untuk pengetahuan anda juga, harga ini tidak termasuk kos pendaftaran, insurans serta cukai jalan. Selain daripada itu, bayaran tambahan untuk warna premium juga masih dikenakan jika ia adalah pilihan anda.