Royal Enfield Classic 500 Pegasus Edition – keluaran terhad, penghormatan kepada motosikal perang dulu

Royal Enfield Classic 500 Pegasus Edition – keluaran terhad, penghormatan kepada motosikal perang dulu

Royal Enfield telah mengeluarkan satu model istimewa iaitu Classic 500 Pegasus Edition, yang hanya akan dipasarkan dalam jumlah terhad 1,000 unit di seluruh dunia. 250 daripadanya akan dikhaskan untuk pasaran India, manakala selebihnya untuk pasaran lain.

Model ini adalah satu model yang memberikan penghormatan kepada motosikal Royal Enfield yang digunakan sewaktu perang dunia kedua dahulu, iaitu Flying Flea. Nama tersebut wujud kerana motosikal tersebut dulunya dihasilkan di kilang tersembunyi di United Kingdom, dan dihantar ke tapak perang menggunakan kapal terbang.

Kemudiannya, motosikal 125 cc tersebut diturunkan menggunakan payung terjun, dan digunakan untuk menyerang musuh daripada belakang. Dengan adanya Flying Flea yang boleh bergerak sehingga 70 km/j ini, askar dapat menjimatkan masa dan tenaga.

Royal Enfield Classic 500 Pegasus Edition – keluaran terhad, penghormatan kepada motosikal perang dulu

Untuk model penghormatan baru ini, ia menggunakan asas daripada model Classic 500, dengan enjin satu silinder 499 cc, dan ditawarkan dalam dua warna iaitu hijau yang sama seperti motosikal Flying Flea dahulu, dan coklat. Kemudiannya, ia turut dihiasi dengan lambang rejimen payung terjun Pegasus serta nombor siri khas berbeza bagi setiap unit di bahagian tangki.

Kemudiannya, ia dilengkapi dengan barangan seperti beg tepi kanvas, lapik pemegang coklat, pengikat penapis udara kulit serta ekzos, rim, penendang kaki dan bahagian hiasan lain serba hitam. Ia sudah dibuka untuk tempahan di laman web pada harga £4,999 (RM26,653).


Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 

Comments

 

Add a comment

required

required