Siri nombor plat KEN dijangka terima sambutan hangat

Siri nombor plat KEN dijangka terima sambutan hangat

Walaupun bidaan untuk nombor plat khas oleh NGO akan ditamatkan, masih ada siri nombor plat biasa masih ada yang tak kalah menariknya. Sebagai contoh, siri KEN yang akan datang untuk negeri Kedah.

Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) Kedah menjangkakan lebih daripada 2,500 tender permohonan bagi siri nombor pendaftaran KEN yang akan dibuka untuk bidaan hujung bulan ini nanti. Pengarahnya, Ismasuhaimi Shariff berkata, jumlah permohonan bagi nombor KEN dijangka akan menjadi yang tertinggi setakat ini di Kedah, dengan harga boleh mencecah RM500,000.

“Permohonan tender bagi siri nombor plat KEN akan dibuka kepada umum paling lewat hujung bulan Mei ini. Kami menjangkakan akan menerima lebih banyak permohonan berbanding sebelumnya. Dari segi harga, bidaan terdahulu mencecah RM300,000 bagi harga tertinggi. Tetapi kali ini, kami jangka akan cecah RM500,000, dengan nombor digit tunggal akan melebihi RM100,000.”

Agaknya, apa yang menarik sangat dengan siri nombor KEN ini?

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required