SIC dalam perbincangan dengan Dorna – penubuhan pasukan MotoGP 2019 bagi tempatkan Hafizh Syahrin?

SIC dalam perbincangan dengan Dorna – penubuhan pasukan MotoGP 2019 bagi tempatkan Hafizh Syahrin?

Di sebalik kehangatan aksi dalam perlumbaan MotoGP, banyak juga perkara lain yang menjadi perhatian peminat siri perlumbaan ini. Antaranya adalah perubahan pasukan dan kedudukan pelumba untuk musim hadapan. Kebanyakan nama besar sudah pun menandatangani kontrak untuk musim hadapan, tapi bagi Jorge Lorenzo, keadaan seperti tidak pasti.

Prestasi beliau dalam pasukan Ducati tidak begitu memberangsangkan, dengan kontrak juga masih belum disambung, sementara seorang lagi pelumba Ducati, Andrea Dovizioso sudah selamat menandatangani kontrak sehingga tahun 2020. Menurut laporan dalam laman GPOne.com, Lorenzo juga mempunyai kemungkinan diserap ke dalam pasukan Suzuki, kerana Monster juga mahu menaja pasukan itu, tetapi masih adalah satu spekulasi.

Bagi kita di Malaysia, keadaan semestinya tertumpu kepada pelumba negara yang berada dalam perlumbaan berprestij tersebut, iaitu Hafizh Syahrin. Pasukan beliau, Monster Yamaha Tech3 juga akan dibubar tahun hadapan, dan Tech3 akan kemudiannya menggunakan jentera KTM. Rakan sepasukan Hafizh, iaitu Johann Zarco pastinya mahu diserap sekali dalam pasukan baru ini, tetapi masih belum ada kata untuk Hafizh.

SIC dalam perbincangan dengan Dorna – penubuhan pasukan MotoGP 2019 bagi tempatkan Hafizh Syahrin?

Semalam, telah keluar pula satu laporan dalam laman New Straits Times – ketua pegawai eksekutif Sepang International Circuit (SIC), Datuk Razlan Razali kini berada di Mugello, Itali untuk membincangkan sesuatu bersama Dorna, iaitu pemegang hak untuk MotoGP dan beberapa lagi sukan permotoran lain. Laporan itu juga menyatakan bahawa ketua pegawai komersial SIC, Sharmila Nadarajah memberitahu satu pengumuman yang bersejarah akan dilakukan nanti.

Sharmila turut menambah, ia tiada kaitan dengan perlumbaan Formula 1, seterusnya meningkatkan debaran bagi peminat sukan permotoran di Malaysia. Harapan utama, termasuk dari kami tentunya adalah untuk melihat Hafizh dapat terus berlumba untuk musim hadapan, dan lebih bagus kalau dalam pasukan SIC sendiri atau dengan penaja tempatan. Sama-sama kita nantikan pengumuman tersebut tidak lama lagi.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required