GALERI: Land Rover buat sambutan ulang tahun ke-70

GALERI: Land Rover buat sambutan ulang tahun ke-70

Land Rover Series I pertama yang dilancarkan pada tahun 1948

Land Rover adalah satu jenama automotif yang cukup terkenal dengan penghasilan kenderaan lasak. Sejak pelancaran model pertamanya iaitu Series I di Amsterdam Motor Show pada tahun 1948, ia terus diterima ramai dan banyak digunakan untuk pelbagai aktiviti dan menyumbang kepada masyarakat.

Kini masuk tahun 2018, sudah 70 tahun Land Rover wujud sebagai satu jenama yang ikonik, dan bagi menunjukkan ia adalah sesuatu yang istimewa, syarikat itu telah melakukan sambutan tersendiri dengan pelbagai aktiviti. Bagi yang tidak dapat hadir ke acara yang dilakukan di United Kingdom, anda boleh melihat video yang dimuat naik di Youtube syarikat itu.

Di negara kita, Land Rover juga memberikan banyak sumbangan, terutamanya model Defender. Ia digunakan bukan sahaja sebagai kenderaan pasukan penguatkuasa seperti polis dan askar, malah juga pelbagai lagi jabatan kerajaan yang memerlukan kenderaan lasak.

GALERI: Land Rover buat sambutan ulang tahun ke-70

Semakin masa berlalu, model-model lama ini mungkin sudah diganti, tetapi masih ada yang menyambung khidmat apabila unit yang dilelong oleh jabatan-jabatan ini disambar oleh orang awam yang mempunyai semangat untuk melihat ia terus beraksi.

Jadi kami percaya, peminat Land Rover ini juga ada banyak di Malaysia, dan di sini kami naikkan galeri gambar sempena sambutan ulang tahun ke-70 Land Rover di Coventry, United Kingdom. Selain gambar acara, ada juga gambar di pusat baik pulih serta koleksi syarikat itu sendiri.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required