Siri plat nombor khas “Malaysia” diperkenalkan oleh Kem. Pengangkutan – sasar untung lebih RM22 juta

Siri plat nombor khas “Malaysia” diperkenalkan oleh Kem. Pengangkutan – sasar untung lebih RM22 juta

Sempena dengan sambutan Hari kemerdekaan Ke-61, Kementerian Pengangkutan telah memperkenalkan siri plat nombor khas “Malaysia”, yang bakal mula dibuka untuk bidaan dari 2 hingga 16 Julai ini. Menurut menterinya, Anthony Loke Siew Fook dalam sidang media di pejabat kementerian berkenaan, siri plat nombor khas ini turut berobjektif bagi memupuk semangat kecintaan kepada negara selaras dengan tema Hari Kemerdekaan pada tahun ini iaitu ‘ Sayangi Malaysiaku’ seperti yang diumumkan
Perdana Menteri Tun Dr. Mahathir Mohamad.

Tawaran bidaan nombor pendaftaran khas ini melibatkan 10,000 siri bermula dari Malaysia 1 sehingga Malaysia 9999. Bagi yang berminat untuk membidanya, bolehlah berurusan di mana-mana cawangan Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) seluruh Malaysia. Keputusan bidaan hanya akan diumumkan pada 23 Ogos 2018.

Loke turut menjangkakan siri plat nombor khas ini mampu menjana keuntungan melebihi RM22 juta bagi mengisi tabung kerajaan. “Tiada nombor yang akan dikhaskan untuk mana-mana VIP dan semua nombor akan dimiliki oleh pembida tertinggi, kecuali Malaysia 2020 yang akan ditawarkan kepada Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad,” ujarnya dalam sidang media di kementeriannya pagi tadi.

Pada 24 Mei lalu, Loke menyatakan tidak akan ada lagi bidaan untuk nombor plat khas yang akan dibenarkan kepada mana-mana pertubuhan bukan kerajaan (NGO). Katanya, “Mulai dari sekarang, semua pembelian nombor plat mesti dilakukan melalui JPJ, tanpa apa-apa pengecualian. Ini merupakan pendapatan kerajaan dan kita berhasrat untuk mengutip semuanya sendiri.”

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required