Jualan kenderaan Proton naik 2.3% bagi bulan Mei

Jualan kenderaan Proton naik 2.3% bagi bulan Mei

Proton telah mengumumkan syarikat itu telah menjual sebanyak 4,091 unit kenderaan sepanjang Mei 2018, mencatatkan peningkatan sebanyak 2.3% berbanding 3,999 unit yang terjual pada April lalu. Peningkatan itu menurut Proton adalah disumbangkan oleh pengumuman kadar GST sifar bermula 1 Jun, serta tempoh promosi “Kosong-kosong” yang dijalankan.

Model Saga dan Persona menjadi yang paling popular dalam kalangan pelanggan, menyumbang 70% daripada jumlah keseluruhan bulan lalu. Proton juga memaklumkan bahawa angka tidak rasmi menunjukkan kadar perkongsian pasaran terkini yang dicapai ialah 8.8%.

“Proton sentiasa berusaha untuk memberikan tawaran terbaik kepada pelanggan, terutamanya dengan barisan produk yang berkualiti. Tetapi, itu sahaja tidak mencukupi, jadi kami lakukan banyak lagi untuk menarik perhatian pelanggan,” jelas CEO Proton Edar, Abdul Rashid Musa.

“Untuk itu, kami mengambil inisiatif tambahan untuk meningkatkan lagi kualiti produk dan perkhidmatan, memberikan tawaran istimewa yang menarik untuk pelanggan, naik taraf pusat 3S dan 4S serta banyak lagi pembaharuan positif yang bakal diperkenalkan selepas ini,” tambah beliau.

Bagi bulan Jun, Proton mengumumkan promosi “Greatest Saga Raya Deal” di mana pelanggan bukan sahaja menikmati kadar 0% bagi GST, malahan rebat tunai bagi model-model terpilih Proton. Sebagai tambahan, Proton juga menawarkan pemeriksaan 20-poin percuma di semua cawangan rasminya (sehingga 15 Jun) serta di beberapa stesen Petronas terpilih (12-13 Jun, 10pg-5pm).

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required