Yamaha akan guna grafik khas dalam perlumbaan di Suzuka bagi menyambut ulang tahun R1 yang ke-20

Tahun ini Yamaha menyambut ulang tahun ke-20 model YZF-R1 berada dalam pasaran dan syarikat dari Jepun itu cuba melakukan sesuatu yang istimewa semasa perlumbaan Suzuka 8 Hours yang akan berlangsung 29 Julai nanti. Tiga pasukan yang berlumba menggunakan R1 iaitu pasukan Yamaha Factory Racing, GMT94 Yamaha dan YART Yamaha Official EWC akan mewarnakan motosikal mereka dengan grafik khas seperti R1 asal tahun 1998.

Walaubagaimanapun, Yamaha masih belum mendedahkan sepenuhnya grafik untuk motosikal lumba tersebut, dan sekadar menyiarkan satu video teaser di laman Youtube. Melalui video pendek tersebut, kita dapat melihat skema warna merah dan putih seperti R1 lama digunakan, bersama logo ‘YZF’ dan ‘R1’ yang sama.

Yamaha akan guna grafik khas dalam perlumbaan di Suzuka bagi menyambut ulang tahun R1 yang ke-20

Suzuka 8 Hours adalah satu perlumbaan jarak jauh yang melibatkan saingan 28 buah pasukan, dan seperti yang dilihat pada namanya, ia akan berlangsung secara terus selama lapan jam di litar Suzuka, Jepun. Setiap satu pasukan mempunyai dua ataupun lebih pelumba yang akan bertukar giliran waktu perlumbaan sukar itu.

Dalam siri perlumbaan ini juga, Yamaha sedang mengejar kejuaraan sebagai jenama pengeluar teratas, di mana mereka telah berjaya melakukannya tiga kali berturut-turut sebelum ini. Bagi grafik istimewa tersebut, walaupun ia diperkenalkan untuk motosikal lumba, mungkin nanti Yamaha akan memperkenalkannya untuk model produksi.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required