Keselamatan semua pihak adalah sama penting – Grab

Keselamatan semua pihak adalah sama penting – Grab

Dalam satu post di Facebook, Grab Malaysia menyatakan mereka memberi keutamaan yang sama terhadap keselamatan pemandu-pemandunya jika dibandingkan dengan penumpang dan pengguna. “Keselamatan pemandu-pemandu kami adalah sama penting dengan keselamatan penumpang. Kami mengambil berat tentang perkara itu,” jelas Grab dalam kenyataan itu.

Perkara ini adalah susulan kepada satu kejadian di mana seorang pemandu Grab dibunuh selepas menyelesaikan satu tugas menghantar penumpang, baru-baru ini. Menurut satu laporan The Sun, lelaki berkenaan yang dikenal pasti oleh polis berusia 27 tahun dari Nilai, ditemui mati di tempat duduk belakang keretanya di sebuah tempat letak kereta di Gombak, Sabtu lalu.

Grab menyatakan beliau seorang pemandu yang “bekerja keras dan menunjukkan prestasi cemerlang”. Penumpang juga rata-ratanya sangat senang dengan perkhidmatannya. Grab mengucapkan takziah kepada keluarga mangsa dan berhadap kepada sesiapa yang mempunyai maklumat tentang kejadian itu untuk tampil dan memberi keterangan kepada polis.

Syarikat itu tahun lalu telah memperkenalkan beberapa langkah keselamatan, termasuk menyediakan dashcam percuma kepada 3,500 pemandu yang memberikan prestasi terbaiknya diseluruh negara. Grab juga menambah fungsi butang “Kecemasan” pada aplikasinya dan memperkenalkan sistem telematik untuk mengesan tabiat memandu yang merbahaya.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required