Honda MSX125 SF tampil dengan warna baru, RM10.5k

Boon Siew Honda Sdn Bhd telah memperkenalkan empat pilihan warna baru bagi model MSX125 SF, iaitu Incredible Green, Halloween Orange, Splendid Blue dan Gayety Red. Warna baru ini adalah bagi menggantikan warna model keluaran sebelum ini dan ia dijual pada harga baru tanpa GST iaitu RM10,499 (tidak termasuk insurans).

Selain daripada itu, tiada yang berubah pada MSX125 SF ini, dan ia masih dikuasakan oleh enjin 125 cc silinder tunggal, empat lejang dengan sejukan udara yang mampu menjana 9.7 hp pada 7,000 rpm dan 11 Nm pada 5,250 rpm. Ia juga dilengkapi dengan sistem suntikan minyak PGM-Fi dan dipadankan dengan kotak gear empat-kelajuan.

MSX125 SF dikategorikan sebagai sebuah ‘fun bike‘, dan ia mempunyai saiz yang kompak dan pengendalian yang lincah. Bahagian hadapannya menggunakan fork upside down dengan jarak pergerakan 31 mm, manakala di belakang pula adalah unit monoshock. Rimnya pula bersaiz 12 inci, dibalut dengan tayar 120/70 di hadapan dan 130/70 di belakang.

Honda MSX125 SF tampil dengan warna baru, RM10.5k

Walaupun adalah sebuah motosikal yang ranggi, MSX125 SF masih mempunyai kelengkapan moden seperti paparan meter digital LCD, lampu hadapan dan belakang LED, tempat duduk untuk dua orang, pemula enjin elektronik, tangki bahan api 5.7 liter dan berat cuma 104 kg.

Bermula tahun lepas juga, Boon Siew Honda turut membawa aksesori H2C untuk MSX125 SF dan jenama ini mendapat sambutan hangat di Thailand. Setiap motosikal MSX125 SF yang dijual oleh Boon Siew Honda diberi dengan jaminan selama dua tahun atau 20,000 km.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required