Volkswagen T-Cross disiar teaser sebelum dilancarkan

Volkswagen T-Cross disiar teaser sebelum dilancarkan

Volkswagen telah mula menyiarkan bagi model serba baharu T-Cross, yang dirancang bakal diperkenalkan tahun ini. Untuk pasaran Eropah, SUV bersaiz kecil ini akan menyertai model sedia ada seperti T-Roc, Tiguan, Tiguan Allspace dan Touareg.

Menurut Volkswagen, T-Cross merupakan SUV paling kecil dengan dimensi hanya 4,107 mm panjang – T-Roc pula 4,178 mm dan Tiguan dengan 4,486 mm, jika dibandingkan. T-Cross juga akan menggunakan platform MQB (turut digunakan oleh Polo), dan bakal dilengkapi sistem bantuan pemandu dan keselamatan yang lebih komprehensif.

Bagi rekaannya, lakaran bahagian belakang menunjukkan lampunya disambung dengan jaluran lampu, spoiler bumbung, rel bumbung, malahan turut didatangkan dengan gerbang roda dan pintu yang agak besar garisannya.

Volkswagen T-Cross disiar teaser sebelum dilancarkan

Selain itu, tiada banyak perincian didedahkan, lebih kurang sama dengan model konsep yang dipertontonkan pada 2016. Kalau merujuk pada video berkenaan rekaannya, SUV ini turut menampilkan lampu kabus bersegi, gril mirip Tiguan dan juga lampu utama trapezoid.

Mengenai saiznya, Volkswagen berkata SUV ini akan menawarkan ruang yang lebih luas di dalamnya dengan fleksibiliti – tempat duduk belakang boleh dilaras bagi mendapatkan lebih ruang lutut atau barangan. Dijangkakan T-Cross akan dijual dengan varian enjin petrol dan diesel, dan pelanggan juga boleh memilih sama ada transmisi manual atau automatik. Walau bagaimana pun hanya pacuan roda-hadapan sahaja ditawarkan.

GALERI: Spyshot Volkswagen T-Cross

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required