Hyundai Elantra facelift 2019 dikesan buat pertama kali

Hyundai Elantra facelift 2019 dikesan buat pertama kali

Nampaknya Hyundai Elantra facelift bakal diperkenalkan kelak, selepas laman web penerbitan Korea, Naver, telah mendedahkan sedan segmen-C yang dipertingkatkan ini buat pertama kalinya. Foto yang dipaparkan ini menunjukkan perbezaan yang begitu ketara dari segi penggayaan berbanding model semasa, malah hampir juga disalah anggap sebagai model generasi akan datang.

Elantra yang dipertingkatkan ini menerima bahagian hadapan yang disemak semula, bermula dari lampu utama tringular dengan LED projektor berkembar dan lampu nyalaan siang LED. Bagi varian rendah, ia ditampilkan dengan lampu utama projektor halogen dengan tiga lampu nyalaan siang LED (rujuk foto di bawah), dan kini lensanya ‘menembusi’ ke dalam gril baharu. Malah lampu kabus didatangkan dalam bentuk segitiga, di sebelah corong udara.

Pada bahagian belakang, lampunya juga telah direka semula dengan unit dwi-LED yang lebih nipis, memberikan gaya pada sedan ini nampak lebih lebar. Malahan penampilan boot lid yang lebih tajam dan lencana Elantra juga menyerlahkan lagi gayanya. Pemegang plat pula diposisikan sedikit bawah, iaitu di sebelah kanan lampu kabus dan diffuser baharu.

Di dalamnya, Hyundai dijangka melakukan sedikit perubahan pada Elantra agar ia kelihatan lebih bergaya, terdapat perkhabaran menyatakan pengecas tanpa wayar adalah salah satu elemen yang bakal ditampilkan. Bagi enjin pula, mungkin ia kekal sama, termasuk engin 2.0 liter MPi dan 1.6 liter empat-silinder pengecas turbo GDI. Malah terdapat perkhabaran, varian mild-hybrid dengan sistem elektrikal 48 V yang sama pada Tucson facelift juga akan diperkenalkan.

GALERI: Hyundai Elantra 1.6 Turbo Sport 2017

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required