Pembangunan bagi generasi akan datang Mercedes-Benz S-Class W223 diteryskan dan dijangka akan diperkenalkan pada tahun 2020, dengan lebih banyak penampilan model prototaip dikesan oleh jurufoto risikan kami.

Masih dibaluti penyamaran, untuk spyshot kali ini kelihatan gril hadapannya yang ditempatkan sedikit rendah pada bampar hadapan. Lampu utamanya pula lebih tajam dan terletak sedikit bawah berbanding model semasa S-Class W222.

Dipandang daripada sudut tepi, profilnya tidak melibatkan perubahan yang radikal namun tindakan syarikat ini meletakkan “kotak” pada pemegang pintu model prototaip ini mencetuskan tanda tanda. Malahan kelihatan alur yang agak panjang merentasi bahagian badan, sehingga ke sisi bawah tingkap.

Manakala pada bahagian belakangnya, penutup lampu sementara pada kluster memberikan bayangan bentangan mendatar berbanding pada model semasa – seakan menjadi tren pada model terbaharu jenama ini. Cermin belakang yang panjang dan dua corong ekzos juga antara yang kelihatan pada model yang diuji ini.

Bahagian dalaman S-Class juga pertama kali kelihatan walau pun masih ditutup kerana mungkin ia masih dalam proses awal dalam proses pembangunan kenderaan. Pada kabin hadapannya, kelihatan satu paparan untuk pemandu tanpa ditampilkan unit kedua.

Mungkin juga ia akan menampilkan panel ultra-lebar, dwi-skrin, atau pun ini sekadar ciri bagi model yang dalam pembangunan awal. Walau bagaimana pun kelihatan saluran udara yang diletakkan sedikit tinggi. Manakala bahagian kabin belakangnya juga masih ditutupi, tapi kelihatan bumbung matahari yang agak besar menjadi sorotan utama.

S-Class baharu ini bakal diproduksi di fasiliti Factory 56 milik jenama ini, dan mungkin didatangkan dengan enjin enam- atau lapan-silinder. Varian hibrid juga mungkin akan ditawarkan, walau tidak kelihatan port pengecasan pada model prototaip ini.