Ford Everest facelift diperkenalkan di Thailand – kini dengan 2.0L EcoBlue turbodiesel, 10-kelajuan auto

Ford Everest facelift diperkenalkan di Thailand – kini dengan 2.0L EcoBlue turbodiesel, 10-kelajuan auto

Ford Everest facelift, yang pertama kali didedahkan pada Mei lalu, kini telah pun diperkenalkan di Thailand. Seperti yang dilaporkan sebelum ini, SUV berasaskan Ranger telah menerima sedikit perubahan gaya luaran dan didatangkan dengan ciri tambahan.

Terdapat juga perubahan bagi penjana kuasan gearnya, dengan memperkenalkan enjin diesel baharu 2.0 liter EcoBlue – yang ditampilkan pada Ranger Raptor – dan juga kotak gear Getrag 10R60 automatik 10-kelajuan untuk facelift ini. Bangkok Post melaporkan penjana kuasa baharu Panther ini menggantikan enjin 2.2 liter empat-silinder dan 3.2 liter lima-silinder dalam barisan terdahulu.

Penjana kuasa baharu ini didatangkan dengan dua output talaan, dengan 180 hp bagi turbo-tunggal dan 213 hp untuk turbo-berkembar, serta versi 180 hp untuk pacuan roda-belakang dan 213 hp bagi pacuan empat-roda.

terdapat empat varian yang akan ditawarkan di Thailand, dengan tiga daripadanya menampilkan talaan output yang rendah. Harganya bermula 1.299 juta baht (RM157,110) untuk model asas hingga 1.599 juta baht (RM193,340) bagi tiga varian tertinggi untuk 180 hp, dan varian turbo-berkembar pula berharga 1.799 juta baht (RM217,588).

Ciri luaran baharu termasuklah tiga kepingan gril dan lampu utama xenon dengan lampu nyalaan siang LED, dan di dalam pula, Everest kini didatangkan dengan kemasukan tanpa kunci dan butang penghidup enjin serta sistem infotainmen SYNC 3 secara standard, dengan kawalan suara dalam bahasa English atau Thai untuk pasaran tersebut.

Elemen tambahan lain yang turut dibawa masuk ialah brek kecemasan sendiri (AEB) dengan pengesan pejalan kaki dan kenderaan, yang beroperasi dari kelajuan melebihi 3.6 km/j – yang turut menyertai ciri sedia ada termasuk kawalan kelajuan adaptif (ACC), sistem kekal lorong (LKS) dan sistem informasi titik buta (BLIS) dengan kepekaan trafik lintasan-belakang di dalam senarai kit keselamatan.

Laporan turut menambah Ranger T6 juga akan menerima enjin EcoBlue apabila ia menerima peningkatan kelak dan bakal dilancarkan di pasaran tempatan pada bulan ini, tetapi unit tersebut hanya didatangkan dengan varian tertinggi, dengan 2.2 liter sedia ada masih diteruskan setakat ini.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required