Honda HR-V facelift 2018 mula dibuka tempahan di Malaysia – varian RS, roda 18-inci, kit dan ciri baharu

Honda HR-V facelift 2018 mula dibuka tempahan di Malaysia – varian RS, roda 18-inci, kit dan ciri baharu

Beberapa hari lalu, Thailand telah pun mula menerima kehadiran Honda HR-V facelift di pasaran mereka setelah hampir dua bulan didedahkan.

Hari ini, dalam majlis Rumah Terbuka Honda Malaysia sempena Aidilfitri, syarikat itu turut mengambil kesempatan dengan mempertontonkan HR-V facelift 2018 terbaru itu dalam varian RS. Ia dijangka akan dilancarkan pada suku ketiga tahun ini. Tempahannya juga telah mula dibuka hari ini melalui semua 95 pengedar Honda di seluruh Malaysia. Pelanggan yang menempah HR-V sebelum 31 Oktober 2018 akan diberikan kad hadiah Petronas bernilai RM1,000.

Walau tidak banyak perubahan yang mendadak, namun ia ditampilkan dengan sedikit kelainan dan sentuhan yang lebih segar serta bergaya. Ia melibatkan bahagian depan dengan beberapa ciri baharu termasuk gril rekaan sport, bampar, lampu utama LED dengan lampu nyalaan siang LED dan lampu kabus LED.

Ia turut menampilkan roda lima-jejari dwi-tona 18-inci (Thailand hanya 17-inci) sebagai salah satu elemen baharu. Sementara di bahagian belakang pula, grafik LED baharu bagi lampunya dan jaluran sambungan krom mendatar baharu turut ditampilkan.

HR-V RS ini juga ditawarkan dengan warna baharu bagi luaran iaitu Passion Red Pearl iaitu pertama kali bagi barisan HR-V di Malaysia. Selain itu perincian baharu berwarna gelap turut ditampilkan termasuk pada pemegang pintu, pemegang plat, sill sisi dan lampu kabus.

Honda sangat menitik beratkan aspek keselamatan, justeru HR-V RS ini turut dilengkapi dengan ciri keselamatan tambahan iaitu kamera titik buta Honda LaneWatch. Selain itu, ia turut memberikan elemen keselamatan standard termasuk enam beg udara (sebelum ini hanya untuk varian tertinggi sahaja), kamera pandang-belakang pelbagai-sudut, Isyarat Berhenti Kecemasan (ESS), Bantuan Kestabilan Kenderaan (VSA) dan Bantuan Mula Mendaki (HSA).

Namun demikian, bahagian dalam kabinnya masih tidak didedahkan sebarang perubahan dan pembaharuan yang ditampilkan. Kena tunggu ia dilancarkan kelak baru tahu peningkatan sepenuhnya dan juga harga bagi HR-V RS ini.

Bagi penjana kuasa dan transmisinya, ia masih dikekalkan – enjin 1.8 liter SOHC i-VTEC dengan 142 PS dan 172 NM serta kotak gear CVT dengan pedal penukar gear. Dan dijangkakan varian HR-V Hybrid juga dalam perancangan untuk diperkenalkan kelak.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required