Setelah dilancarkan untuk pasaran Indonesia pada Disember tahun lepas, kini skuter Honda PCX 2018 tiba di Malaysia dengan harga jualan RM10,999 tidak termasuk insurans dan kos pendaftaran lain. Untuk model baru ini, tiga warna yang ditawarkan iaitu dua warna baru Euphoria Red Metallic dan Radiate Grey Metallic, serta Pearl Metalloid White yang sudah ada sebelum ini.

Perubahan paling ketara pada model baru ini sudah tentu adalah penampilannya, yang kini kelihatan lebih moden, dengan panel badan yang lebih tajam dan terdapat lampu utama, lampu belakang dan lampu siang LED rekaan baru. Di sebalik badan ini pula terdapat kerangka baru lebih ringan yang menjadikan jarak rodanya lebih pendek.

Sebagai sebuah skuter, PCX terus mengutamakan praktikaliti di mana di bawah tempat duduknya terdapat ruang simpanan 25 liter yang boleh memuatkan topi keledar fullface, soket 12V di ruang simpanan kecil di bawah pemegang dan sistem kunci pintar baru dengan fungsi bunyi amaran.

Pada bahagian meter, PCX baru ini menggunakan unit digital penuh, dengan pelbagai informasi termasuk lampu amaran, peringatan waktu servis, jam digital, odometer, penunjuk Idling Stop System, penunjuk tahap minyak dan penunjuk penggunaan bahan api.

Enjin PCX baru ini masih lagi sama seperti sebelumnya, iaitu unit satu silinder suntikan bahan api PGM-FI 149 cc SOHC penyejukan udara yang berkuasa 14.5 hp dan 13.6 Nm tork, tetapi transmisi CVT padanya telah dilaras semula untuk memberikan nisbah gear lebih luas. Turut diperlengkap pada PCX adalah sistem start/stop yang dapat mematikan enjin apabila berhenti dan kembali hidup apabila pendikit dipulas.

Kelengkapan lain yang ada pada PCX baru ini adalah termasuk fork teleskopik di hadapan, dua penyerap hentak di belakang, rim 14 inci dengan tayar 100/80 di hadapan dan 120/70 di belakang, brek cakera di hadapan, brek dram di belakang, berat 130 kg dan tinggi tempat duduk 764 mm.