Harga petrol RON 97 turun 3 sen minggu ini – RM2.56

Harga petrol RON 97 turun 3 sen minggu ini – RM2.56

Sekarang ini, hari Rabu mungkin adalah hari yang ditunggu bagi mereka yang menggunakan petrol RON 97 kerana pengumuman harganya akan dilakukan. Bermula esok sehingga 25 Julai, harga RON 97 di stesen adalah RM2.56 bagi setiap liter.

Ini bersamaan dengan penurunan sebanyak tiga sen berbanding harga sekarang, iaitu RM2.59 seliter, dan juga lebih rendah berbanding minggu sebelum itu iaitu RM2.58 seliter. Pengumuman mingguan bagi petrol RON 97 ini dilakukan setelah kerajaan memutuskan harganya akan ditetapkan secara apungan.

Harga bahan api lain pula masih kekal kerana diberikan subsidi sehingga hujung tahun ini iaitu RON 95 dijual pada RM2.20 seliter, diesel Euro 2M RM2.18 seliter dan diesel Euro 5 RM2.28 seliter.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required