Nissan Leaf Nismo akan mula dijual di Jepun Julai ini

Nissan Leaf Nismo akan mula dijual di Jepun Julai ini

Setelah ditunjukkan sebagai satu konsep waktu Tokyo Motor Show tahun lepas, Nissan akhirnya mengumumkan model Leaf Nismo akan mula dijual di Jepun hujung bulan ini. Walaupun Leaf merupakan sebuah model elektrik, Nissan mahu menunjukkan ia juga berpotensi menjadi sporty dengan talaan Nismo.

Pada bahagian luarannya, Leaf Nismo ini menggunakan kit badan lebih agresif yang terdiri daripada bampar hadapan dan belakang baru, skirt sisi, dan juga rim Nismo berdiameter 18 inci. Di bahagian belakang, terdapat sayap berlapis yang dapat meningkatkan daya tolakan ke bawah tanpa menjejaskan rintangan angin, serta diffuser dengan jalur kontras dan lampu kabus.

Bahagian dalam juga dijadikan lebih sporty, dengan terdapat jalur merah pada corong pendingin hawa, panel pintu, tempat duduk, serta roda stereng. Panel instrumen pula mempunyai kemasan seperti gentian karbon dan penukar pacuan elektroniknya diwarnakan krom kelabu.

Bukan setakat penampilan, pengendalian Leaf Nismo turut dipertingkat dengan penggunaan suspensi, stereng kuasa serta Intelligent Trace Control (sistem penstabil selekoh) yang ditala khas, bersama tayar Continental ContiSportContact.

Untuk penggerak elektriknya, Leaf Nismo ini masih menggunakan motor elektrik EM57 berkuasa 148 hp/320 Nm yang menerima bekalan kuasa dari pek bateri lithium-ion 40 kWh, namun tindak balasnya dijadikan lebih responsif melalui talaan komputer khas.

Secara keseluruhannya, Nissan bakal menawarkan Leaf Nismo dalam sembilan warna berlainan dan ini termasuk warna unik siri Nismo iaitu Brilliant Silver (M)*/Super Black dua tona dan Dark Metal Grey (M)/Super Black dua tona.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required