MV Agusta kembali berlumba Moto2 tahun hadapan

MV Agusta kembali berlumba Moto2 tahun hadapan

Banyak juga perkembangan menarik bagi kategori Moto2 untuk tahun depan, dan dalam berita yang terbaru, pengeluar Itali, MV Agusta akan kembali menyertai Moto2 setelah 42 tahun tidak terlibat dengannya. Inisiatif ini akan dilakukan bersama pasukan Forward Racing Team yang juga berasal dari Itali, dan pada musim ini berlumba dengan pasukan Suter Motorcycles.

Sekarang ini, jentera lumba Moto2 MV Agusta sedang dibangunkan, dan seperti yang sudah diketahui ia akan menggunakan enjin tiga silinder dari Triumph, seperti semua jentera Moto2 yang lain. Menurut MV Agusta lagi, jentera ini akan dibawa ke litar buat pertama kali tidak lama lagi.

Mungkin ramai yang tahun MV Agusta sekarang mempunyai krisis kewangan dan pengedarnya di negara kita juga baru ditutup. Walaupun begitu, mereka adalah pengeluar Eropah paling berjaya dalam Grand Prix sebelum ini, dengan 75 kali kemenangan dunia (38 untuk penunggang dan 37 untuk pengeluar) dari tahun 1952 hingga 1974.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required