Honda RS150R diperkenalkan dengan grafik baharu

Honda RS150R diperkenalkan dengan grafik baharu

Setelah lebih dua tahun berada dalam pasaran, kini Boon Siew Honda (BSH) memperkenalkan grafik baru bagi model kapcai RS150R. Keseluruhannya ada empat pilihan warna yang disediakan untuk RS150R ini iaitu Pearl Magellanic Black (tambahan baru), Pearl Nightfall Blue, Candy Scintillate Red dan paling popular, Repsol Edition.

Harga yang dikeluarkan oleh BSH adalah RM7,999 untuk tiga warna biasa yang disebutkan tadi, manakala untuk Repsol Edition, harganya adalah RM8,299. Semua harga ini tidak termasuk insurans.

Selain grafik, tiada perubahan yang diberi pada motosikal ini, dan ia masih lagi menggunakan kelengkapan sama termasuk enjin satu silinder empat lejang DOHC berpenyejukan cecair 149.16 cc, kotak gear enam kelajuan, serta kuasa 15.6 PS pada 9,000 rpm dan 13.5 Nm tork pada 6,500 rpm.

Enjin ini menggunakan sistem suntikan bahan api PGM-FI, dan pengguna disediakan dengan tangki bahan api sebesar 4.5 liter. Pada bahagian depan, RS150R ini menggunakan padanan fork teleskopik, tayar 90/80R17 dan brek cakera manakala di belakang mempunyai monoshock, tayar 120/70R17 dan juga brek cakera.

Antara keistimewaan lain yang ada pada RS150R ini adalah pemula enjin jenis tendang dan elektrik, berat 123 kg dan jarak dari tanah 150 mm. Anda juga boleh membaca laporan perbandingan kami antara RS150R ini, dengan pesaing terdekatnya iaitu Yamaha Y15ZR di sini.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required