Vios Challenge musim kedua bermula sengit – aksi menarik, Diana Danielle ungguli kelas Promotional

<em>Vios Challenge</em> musim kedua bermula sengit – aksi menarik, Diana Danielle ungguli kelas Promotional

Perkarangan Stadium Sultan Mizan Zainal Abidin, Kuala Terengganu, pada Jumaat dipenuhi oleh kehadiran orang-ramai bagi acara Festival Toyota Gazoo Racing (TGR). Di litar, bermula sejak jam 3 petang, perlumbaan pertama bagi musim kedua Vios Challenge musim kedua yang berlangsung mencuri paling banyak tumpuan.

Paling menarik, perlumbaan pembuka bagi kategori Promotional oleh barisan selebriti menyaksikan begitu banyak drama dan aksi menarik dari awal hingga akhir pelumbaan. Buat pertama kalinya, Diana Danielle menjadi pelumba wanita yang dapat memulakan perlumbaan di petak pertama.

Perlumbaan berkenaan juga berlangsung dengan penuh aksi mendebarkan; dengan pengalaman yang dikumpul dari musim pertama, Diana berjaya mengekalkan kedudukan pendahulu itu sehingga tamat perlumbaan, tetapi bukanlah dengan jalan mudah tanpa sebarang cabaran sengit yang diberikan oleh pelumba-pelumba lain.

<em>Vios Challenge</em> musim kedua bermula sengit – aksi menarik, Diana Danielle ungguli kelas Promotional

Dalam kategori selebriti ini sahaja, empat pelumba – Nabila Razali, Khai Bahar, Aiman Tino dan Nabil Ahmad – tidak menamatkan perlumbaan kerana terlibat dalam kemalangan berasingan. Sebahagian besarnya kerana gagal mengawal kenderaan di selekoh dan melanggar penghadang litar.

Kereta keselamatan juga terpaksa keluar selepas untuk memperlahankan perlumbaan bagi memberi ruang petugas membawa keluar kereta Nabil yang tidak lagi dapat bergerak selepas perlanggaran.

Diana kekal di depan dan menamatkan perlumbaan ditempat pertama dengan kelebihan 2.4 saat di depan Akim Ahmad, dan diikut di tempat ketiga oleh Janna Nick.

Kategori Sporting juga tidak kurang menarik. Shawn Lee dan Shukri Yahaya yang beralih ke kategori ini untuk musim kedua masing-masing bermula dari petak pertama dan kedua. Bagaimanapun, nasib tidak menyebelahi Shukri kerana tak lama selepas memulakan perlumbaan, satu dari tayar depan keretanya tercabut ketika sedang bergerak akibat bahagian dalam rim yang pecah, selepas terlanggar penghadang ketika masih dalam lap pertama.

Perlumbaan kategori ini disudahi dengan prestasi menarik ditunjukkan oleh Shawn untuk muncul juara, sementara tempat kedua menjadi milik Brendon Lim, diikuti oleh Kenneth Koh.

<em>Vios Challenge</em> musim kedua bermula sengit – aksi menarik, Diana Danielle ungguli kelas Promotional

Saingan lebih sengit dipamerkan dalam kategori Super Sporting. Tiga kedudukan utama menjadi rebutan tiga pelumba yang terpisah dalam jarak yang sangat sedikit antara William Ho, Boy Wong dan Kenny Lee. Kenny yang bermula di petak pertama telah dihukum oleh rakan sepasukannya, William Ho yang berjaya memulakan perlumbaan dengan lebih baik dan merampas kedudukan berkenaan.

Perlumbaan pertama ini akan diteruskan lagi hari ini, dengan setiap pusingan perlu mengharungi 22 pusingan, meliputi jarak litar 1.65 km di litar jalanan Kuala Terengganu ini.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required