GALERI: Nissan Navara VL Plus Black Series, RM123k

GALERI: Nissan Navara VL Plus Black Series, RM123k

Awal bulan ini, Edaran Tan Chong Motor (ETCM) telah memperkenalkan satu varian baru yang menjadi varian paling tinggi dalam barisan model trak pikap Nissan Navara di Malaysia iaitu VL Plus. Semasa berita pelancarannya disampaikan, ia hanya diperjelas dalam beberapa gambar, tapi sekarang, kami sudah ada galeri lengkapnya. Model yang ada lihat ini adalah Navara VL Plus, dengan tambahan pakej Black Series.

Pakej Black Series disediakan untuk Navara 2.5L SE A/T, 2.5L V A/T, 2.5L VL A/T dan 2.5L VL Plus A/T. Melaluinya, pelanggan akan menerima kemasan hitam matte pada gril, tengah bampar hadapan, keliling lampu kabus, ‘kening’ atas lampu utama, pelindung cermin sisi, fender yang lebih lebar serta sport bar warna hitam. Bahagian dalam pula menggunakan kemasan kulit warna hitam (termasuk untuk varian SE dan V).

Melihat pada varian VL Plus, ia adalah Navara yang paling canggih dengan kelebihan kelengkapan seperti Intelligent Around View Monitor (I-AVM), speedometer digital, beg udara bidai penuh (kesemuanya ada tujuh beg udara untuk varian ini) serta sistem Nissan Intelligent Mobility (NIM) yang menggunakan empat kamera untuk memberikan pandangan 360-darjah.

Untuk bahagian mekanikal, tiada sebarang perubahan bagi varian VL Plus ini, di mana ia masih lagi menggunakan enjin 2.5 liter turbodiesel dengan kuasa sebanyak 190 PS pada 3,600 rpm dan 450 Nm tork pada 2,500 rpm. Enjin ini digandingkan dengan transmisi automatik tujuh-kelajuan dengan sistem pacuan semua roda.

Varian VL Plus juga menggunakan rim 18 inci yang sama dengan varian VL, dan antara kelengkapan lain yang ada padanya adalah termasuk brek ABS, EBD, BA, Vehicle Dynamic Control dengan Traction Control System, Active Brake Limited Slip, Advanced Hill Descent Control, Hill Start Assist, kamera undur, dan cagak ISOFIX.

Di Semenanjung Malaysia, Nissan Navara 2.5L VL Plus A/T dijual pada harga RM119,869 tidak termasuk insurans dan tanpa GST manakala versi Black Series (seperti dalam gambar) pula dijual pada harga RM123,643. Ia didatangkan dengan jaminan lima-tahun atau 150,000 km (yang mana dahulu).

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required