Kawasaki Z125, Ninja 125 akan diperkenal di Eropah

Semasa pameran Intermot di Jerman Oktober nanti, Kawasaki Itali akan memperkenalkan dua model berkapasiti kecil iaitu Z125 dan Ninja 125, dan teaser untuk dua model tersebut telah disiarkan di laman Youtube. Dengan tagline “The Difficult Choice”, video ini menunjukkan penyertaan Kawasaki dalam segmen 125 cc, dan ia merupakan satu tahap minimum yang diperlukan untuk penunggang baru.

Beberapa perincian penting dapat dilihat daripada laman rasmi Ninja 125 dan Z125 ini termasuk kuasa yang mungkin berada sekitar 15 hp bergantung kepada spesifikasi akhir nanti. Saiz tayar yang ditunjuk adalah 100/80-17 untuk bahagian depan dan 130/70-17 di belakang.

Informasi lain yang diberi adalah tinggi tempat duduk, di mana Ninja 125 berada pada 785 mm manakala Z125 pula 815 mm. Ini menunjukkan Ninja 125 sangat mesra bagi penunggang baru di mana mereka lebih mudah untuk meletakkan kaki rata apabila berhenti.

Kerangka pula adalah jenis trellis, dengan brek adalah set cakera tunggal di hadapan dan juga belakang. Daripada apa yang boleh dilihat, panel meter adalah jenis LCD monochrome di tengah dan di tepinya terdapat lampu-lampu amaran lain. Suspensi adalah jenis fork teleskopik di hadapan dan monoshock di belakang.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 

Comments

 

Add a comment

required

required