Maserati Ghibli Ribelle – 200 unit untuk pasaran EMEA

Maserati Ghibli Ribelle – 200 unit untuk pasaran EMEA

Maserati telah memperkenalkan Ghibli Ribelle baharu, model edisi istimewa khas untuk pasaran Eropah, Timur Tengah dan Afrika (EMEA), dengan produksi terhad 200 unit sahaja. Pelanggan mempunyai tiga varian sahaja untuk dipilih – Ghibli diesel, Ghibli dan Ghibli S – semuanya dengan kemasan warna unik Nero Ribelle mica.

Semua varian dipadankan dengan transmisi automatik lapan-kelajuan secara standard, bersama penjana kuasa 3.0 liter turbodiesel dengan kuasa 275 PS dan 600 Nm, sementara unit petrol pula dengan 3.0 liter turbo-berkembar V6 berkuasa 350 PS/500 Nm bagi Ghibli dan 430 PS/580 Nm pada Ghibli S.

Bagi imej luarannya, secara asasnya ia kelihatan seperti Ghibli GranLusso, dengan apron hadapan lebih agresif dan ruang gril radiator. Ghibli turut dipadankan dengan aloi Proteo hitam berkilat 19-inci dengan kemasan kontra merah, selain kaliper brek juga merah.

Di dalamnya, tema dua tona hitam dan merah membentangi bahagian papan pemuka, panel pintu, roda stereng, pedal penukar gear dan juga tempat duduk upholstery. Pada konsol tengah, tuil gear turut didatangkan dengan logo Ribelle bersama nombor siri, dikemasi hiasan kayuan hitam berkilat.

Jika tidak cukup dengan itu, ia turut menampilkan pakej Ribelle Plus, termasuk lapisan cermin tingkap bagi mempertingkatkan penebatan termal dan bunyi, lampu utama adaptif Matrix LED-penuh, sistem bunyi premium Harman Kardon dan bumbung suria berkuasa.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required