Yamaha Tenere 700 World Raid pusing dunia – model produksi akan diperkenal di INTERMOT Jerman 2018?

Yamaha Tenere 700 World Raid pusing dunia – model produksi akan diperkenal di INTERMOT Jerman 2018?

Pada tahun 2016, Yamaha telah menunjukkan sebuah model konsep yang menggunakan nama T7 Concept. Ia adalah sebuah motosikal yang mempunyai bentuk dan kelengkapan kembara lasak, dan digerakkan oleh enjin CP2 700 cc dua silinder sebaris daripada model MT-07 yang berkuasa 74 hp.

Daripada T7 Concept ini, muncul pula satu lagi model prototaip iaitu Tenere 700 World Raid Edition. Asas motosikal ini masih sama, iaitu bentuk dual purpose dan enjin 700 cc, tetapi ia kelihatan sudah semakin bersedia untuk memasuki pasaran kerana sudah mempunyai lampu yang lengkap dan peralatan lain untuk kegunaan jalan biasa.

Daripada kemunculannya juga, Yamaha jelas menunjukkan mereka mahu memperkenalkan Tenere generasi baru, dan ia dijangka mendapat perhatian ramai kerana trend sekarang menunjukkan permintaan kepada motosikal dual purpose berkapasiti sederhana, di bawah 800 cc. Kelebihan utamanya sudah tentu adalah berat yang lebih ringan dan lebih mudah dikendali.

Selepas pengenalan model Tenere 700 World Raid Edition ini, Yamaha telah menyiarkan beberapa siri video yang menunjukkan aksi motosikal tersebut di beberapa negara termasuk Australia, Morocco dan terbaru, ia tiba di Eropah.

Kami menjangkakan, ini adalah satu siri video yang akan berakhir dengan penampilan model produksi di INTERMOT bulan hadapan, kerana Tenere 700 ini memang sudah kelihatan lengkap untuk kegunaan orang ramai. Bagi yang gemarkan tunggangan adventure, ini memang satu model yang cukup menarik.


GALERI: Yamaha Tenere 700 World Raid Prototype

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required