SST: Hyundai umum harga – Ioniq turun, Elantra kekal

SST:  Hyundai umum harga – Ioniq turun, Elantra kekal

Hyundai-Sime Darby Motors (HSDM) telah mengumumkan senarai harga baharu bagi model semasa Hyundai yang dijual di negara ini, berikutan pelaksanaan cukai jualan dan perkhidmatan (SST) sejak 1 September lalu.

Berdasarkan senarai terbabit, terdapat penurunan harga bagi dua model, dan tiga model lagi tiada perubahan berbanding sewaktu cukai barangan dan perkhidmatan (GST) dilaksanakan sebelum ini.

SST:  Hyundai umum harga – Ioniq turun, Elantra kekal

Klik untuk besarkan

Model yang terlibat dengan penurunan harga ialah Ioniq Hybrid yang kini RM500 lebih murah dan Ioniq Hybrid Plus pula mengalami penurunan harga sebanya RM600, dan tiga varian Elantra iaitu 2.0 Executive, 2.0 Dynamic dan Sport pula kekal seperti zaman GST.

Manakala model yang tidak disenaraikan dalam harga SST itu ialah empat model Tucson dan Starex. Seperti yang dimaklumkan sebelum ini, Sonata dan Santa Fe telah dihentikan dalam barisan model baharu. Bagi Veloster pula, ia telah lama ditiadakan dalam pasaran dan hingga kini tidak khabar untuk model penggantinya, yang telah diperkenalkan di pasaran lain. Syarikat ini berkata senarai harganya akan dikemaskini apabila ada model terbaharu dilancarkan.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required