BMW 3 Series G20 didedah menerusi imej konfigurasi

BMW 3 Series G20 didedah menerusi imej konfigurasi

BMW 3 Series G20 sudah bersedia untuk diperkenalkan di Paris Motor Show hujung minggu ini, tapi sebelum ini imej konfigurasinya telah didedahkan.

Imej tersebut telah dimuatnaik menerusi forum Bimmerpost, dan mendedahkan sedan eksekutif kompak generasi ke-tujuh dalam beberapa sudut, kemasan dan warna, termasuk bagi 330i dan M304i serta kemasan Sport Line dan pakej M Sport dengan brek M Sport. Turut didedahkan ialah empat warna luaran – Dravit Grey, Tansanit Blue II, Citrin Black II dan Vermont Bronze.

Pernah didedahkan menerusi spyshot dan teaser rekaan luaran termasuk gril kidney berkembar besar, dwi ekzos (bulat untuk 330i, trapezoidal pada M340i), lip spoiler kecil dan grafik berbentuk-L untuk elemen pencahayaan. Nampak ada sedikit perubahan pada bahagian penggayaan bagi kereta baharu ini – walau bagaimana pun ia tidak dapat disahkan melainkan pengeluarnya sendiri yang mendedahkanny.

Ruang dalaman juga telah didedahkan sepenuhnya dengan roda stereng M dan kluster instrumen digital 12.3-inci telah ditampilkan, bersama paparan tengan 10.25-inci dan bentangan baharu bagi corong kawalan suhu dan butang kawalan lain.

Menariknya, set imej bagi beberapa pilihan dalaman ini menggambarkan varian yang dilengkapi Sport Automatik tidak ditampilkan tuil gear – begitu juga transmission switchgear, jadi ia mungkin dikekalkan sebegini atau pun ada configurator glitch.

Menggunakan platform Cluster Architecture (CLAR) yang menyaksikan kereta ini lebih ringan berbanding model sebelumnya, dan bagi penjana kuasa, M304i dipadankan bersama enjin B58 petrol 3.0 liter pengecas turbo enam-silinder, manakala 330i pula dengan 2.0 liter turbo empat-silinder dengan sedikit penambahan kuasa dan tork serta penjimatan bahan api yang lebih efisien. Perincian penuh mengenainya akan diketahui apabila ia dipertontonkan secara rasmi minggu ini.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required