Pertandingan Servis Selepas Jualan Proton 2018 tamat – 6 peserta menang tunai, lawatan ke Geely di China

Pertandingan Servis Selepas Jualan Proton 2018 tamat – 6 peserta menang tunai, lawatan ke Geely di China

Pertandingan Servis Selepas Jualan Proton 2018 melabuhkan tirainya hari ini, dengan diakhiri majlis penyampaian hadiah yang diadakan di Pusat Latihan Pengajar dan Kemahiran Lanjutan (CIAST) Shah Alam. Pertandingan ini disertai oleh 189 kakitangan servis selepas jualan Proton dari pengedar bertauliahnya di seluruh negara. Manakala ketika peringkat akhir tamat menyaksikan enam daripada mereka menduduki tangga teratas, menerima sejumlah hadiah bernilai RM50,000 termasuk lawatan ke Ibu Pejabat Geely Holdings di China.

Pertandingan Servis Selepas Jualan PROTON ini merupakan platform untuk kakitangan selepas jualan mempamerkan kemahiran dan pengetahuan mereka. Sasaran jenama automotif nasional berkenaan menerusi pertandingan ini adalah untuk meningkatkan lagi mutu servis selepas jualannya, bagi diangkat ke tahap yang sama dengan standard global.

Untuk pusingan pra-kelayakan, peserta diberi tugas membaikpulih enjin, di mana mereka dikehendaki untuk membuka dan memasang semula enjin VVT Proton dalam tempoh masa yang ditetapkan mengikut prosedur yang betul. Manakala pada pertandingan akhir, mereka perlu menyelesaikan tiga tugasan iaitu, rombak rawat enjin Campro serta membaikpulih sistem pengurusan enjin dan sistem elektrikal badan kereta.

“Pertandingan ini merupakan sebahagian dari usaha berterusan Syarikat untuk meningkatkan kemahiran juruteknik bagi memberi perkhidmatan yang lebih baik kepada para pelanggan dan juga memberi ganjaran kepada mereka yang menunjukkan prestasi yang cemerlang. Pemenang akan diberikan peluang untuk melawat ke Ibu Pejabat Geely Holdings dan Institut Penyelidikan Geely di China. Lawatan tersebut akan membuka mata juruteknik tempatan kami kerana mereka dapat melihat keupayaan keseluruhan Geely dari segi reka bentuk sehinggalah ke pembinaan sebuah kereta yang lengkap,” kata Dr. Li Chunrong, Ketua Pegawai Eksekutif Proton.

Menurut Dr. Li lagi, Proton kini berada di landasan yang betul untuk menambahbaik persepsi pelanggan terhadap jenama.” Dengan pelancaran Proton X70 pada hujung tahun ini, kami perlu memastikan kakitangan servis selepas jualan kami telah dilatih sebaiknya dan mampu mengendalikan model baharu tersebut serta dapat memenuhi permintaan para pelanggan,” katanya.

“Kualiti produk dan servis adalah sama penting untuk memastikan keperluan pelanggan dipenuhi, oleh itu kami memerlukan perkhidmatan pelanggan bertaraf tinggi untuk mengekalkan pelanggan sedia ada dan pada masa yang sama menarik minat pelanggan baharu. Kami meningkatkan perkhidmatan menerusi pendekatan holistik untuk memastikan pusat cawangan, pekerja dan produk kami mencapai standard yang ditetapkan,” jelas Dr. Li.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required