Ford Mondeo Hybrid wagon tiba di Eropah pada 2019

Ford Mondeo Hybrid wagon tiba di Eropah pada 2019

Ford telah mengumumkan bakal memperkenalkan versi wagon bagi Mondeo Hybrid di Eropah pada tahun 2019, yang akan menyertai barisan model sedan sedia ada. Wagon hybrid ini adalah sebahagian daripada facelift bagi Mondeo.

Menurut pengeluar automotif terbabit, Mondeo Hybrid wagon sesuai untuk pelanggan yang “membawa muatan yang besar tetapi mahu menikmati pacuan daripada penjana kuasa elektrik tanpa sebarang kebimbangan”. Dibangunkan eksklusif untuk pasaran Eropah, model ini bakal ditawarkan dalam beberapa kemasan termasuk Vignale.

“Untuk kebanyakan pelanggan, praktikaliti yang ditawarkan oleh gaya estate ini adalah sangat diperlukan, jadi kami teruja untuk mengumumkan bahawa pada tahun hadapan, bagi pemandu yang mahu mengurangkan kos penggunaan bahan api petrol -penjana kuasa eletrik dari Mondeo Hybrid baharu ini adalah pilihan yang tepat,” ujar Roelant de Waard, timbalan presiden, Jualan dan Perkhidmatan Pemasaran Ford Eropah.

“Penjana kuasa elektrifikasi akan terus memainkan peranan penting bagi barisan produk kami di Eropah. Ford telah melabur sebanyak USD11 bilion dan merancang untuk mengeluarkan 16 model kenderaan elektrik sepenuhnya bagi portfolio global yang menjadi sebahagian daripada 40 EV menjelang 2022,” sambungnya lagi.

Ford Mondeo Hybrid wagon akan mengunakan penjana kuasa hibrid yang sama pada model sedan, dengan 2.0 liter kitaran Atkinson empat-silinder petrol, motor/penjana elektrik dan CVT. Selain bateri lithium-ion 1.4 kWh, dan penyejuk udara yang diletakkan di belakang tempat duduk belakang, dan ia boleh dicas menerusi penjana atau ketika membrek bagi sistem elektrikal 12 V.

Secara keseluruhan, penjana kuasa ini mampu menyalur output sebanyak 187 PS, dan mendakwa mampu memberikan penjimatan bahan api dari 4.4 l/100 km dan emisi CO2 dari 101 g/km (WLTP) seperti sedan. Sistem lain yang ditampilkan pada Mondeo Hybrid termasuk pemampat pendingin hawa elektrik, water pump, vacuum pump dan juga inverter system controller.

GALERI: Spyshot Ford Mondeo facelift

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required