McLaren Speedtail didedahkan sedikit bahagian belakang sebelum diperkenalkan pada 26 Oktober ini

McLaren Speedtail didedahkan sedikit bahagian belakang sebelum diperkenalkan pada 26 Oktober ini

McLaren telah mengumumkan akan mendedahkan rekaan dan perincian teknikal mengenai jentera Speedtail pada 26 Oktober ini, iaitu hanya tinggal beberapa hari lagi saja. Bersama dengan pengumuman tersebut, syarikat ini juga telah menyiarkan teaser belakang jentera prestasi ini, memberikan penekanan “bentuk yang menakjubkan, lebih rapi”.

Seperti yang dapat dilihat, paparan tidak terganggu dengan kehadiran spoiler atau ekzos seperti mana yang dipasang pada Senna. Sebaliknya, satu-satunya ciri yang dapat dilihat ialah shutlines yang boleh dijadikan sebagai spoiler aktif atau elemen lain yang dibuka menerusi penutup enjin.

Kehadiran visual hyper-GT akan dilengkapi dengan penjana luasa hibrid elektrik-petrol yang didakwa boleh mencapai kuasa melebihi 1,000 PS. Membolehkan Speedtail ini mencecah kelajuan maksimum melebihi 391 km/j, atau lebih tinggi daripada mana-mana jentera yang dikeluarkan oleh McLaren.

Speedtail merupakan jentera pertama daripada 18 model yang McLaren akan perkenalkan sebagai sebahagian daripada perancangan perniagaan Track25, dan hanya 106 unit sahaja yang akan diproduksi. Setiap unit tunggal ditawarkan pada kos 1.75 juta pound British (RM9,555,534), dan pembeli boleh menikmati posisi kedudukan tengah dengan dua tempat duduk seperti pada McLaren F1.

Produksi ini akan bermula pada hujung tahun hadapan, dengan setiap unit Speedtail akan ditetapkan sendiri mengikut gaya pilihan pemiliknya oleh McLaren Special Operations (MSO) sendiri.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required