Subaru WRX STI TC 380 – teaser disiar; edisi khas dengan pelbagai komponen HKS, hanya 50-unit

Subaru WRX STI TC 380 – <em>teaser</em> disiar; edisi khas dengan pelbagai komponen HKS, hanya 50-unit

Subaru WRX dan edisi istimewa untuk JDM memang tak dapat dipisahkan. Terbaharu, jenama tersebut telahpun menyiarkan teaser untuk edisi khas terkini digelar WRX STI TC 380, yang akan dibina hanya 50-unit dan dijual pada harga bermula 4,965,840 yen (RM182,232).

Apa yang menarik, model ini di bina di bawah seliaan lagenda rali Jepun yang memandu dan membangunkan kereta rali Subaru di Kejohanan Rali Dunia (WRC) serta Kejohanan Rali Jepun (JRC) Toshihiro Arai. Jumlah kuasa kuda yang akan dihasilkan enjin 2.0 liter boxer turbo berkenaan pula berkemungkinan 380 hp, sama seperti angka pada namanya.

Enjin tersebut akan menerima pelbagai peralatan prestasi dari penala terkenal Jepun, HKS, termasuk kit turbo GT III RS Sport, resonator Super Turbo dan juga catalyser logam. Kerangka kereta ini akan diperkuatkan sendiri oleh Arai Motorsport menerusi pemadanan pendakap pada casis hadapan dan juga membekalkannya dengan penuras udara RQA.

Subaru WRX STI TC 380 ini turut akan dilengkapi dengan lip spoiler gentian karbon serta tempat duduk bucket Recaro yang diberikan nombor siri – kedua-dua ciri ini hanya ada pada model istimewa baharu tersebut. Gambar penuh akan disiarkan Subaru apabila jenama berkenaan mendedahkan kereta ini pada laman web yang direka khas untuknya.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required