BHPetrol memperkenalkan petrol Infiniti baharu dengan aditif terkini – RON 95 dan 97, harga tidak naik

BHPetrol memperkenalkan petrol Infiniti baharu dengan aditif terkini – RON 95 dan 97, harga tidak naik

BHPetrol telah mengumumkan versi baharu bagi petrol Infiniti yang dirumus dengan aditif terkini. Malahan ia tidak mengalami kenaikan harga runcit (harga berdasarkan yang diumumkan oleh kerajaan), boleh didapati bagi RON 95 dan RON 97.

Petrol Infiniti baharu ini dirumuskan dengan formulasi termaju dengan menggunakan generasi terkini bagi aditif. Elemen utama bagi pakej aditif ini termasuklah Friction Modifier baharu, Corrosion Inhibitor yang dipertingkatkan dan Deposit Cleaning Agent yang lebih unggul. Dos bagi aditif ini ialah 800 ppm, di mana ia adalah dua kali ganda bagi kadar minimum yang disarankan oleh syarikat aditif. Walau bagaimana pun, tiada penambahan kos untuk pengguna, bahkan ia menjanjikan pemanduan yang lebih lancar.

Dengan Friction Modifier baharu, geseran dalaman dapat dikurangkan dan ini bermakna tenaga boleh digunakan lebih banyak unruk memberikan kuasa kepada kenderaan, sekaligus meningkatkan prestasi. Malah tahap geseren yang rendah juga membantu enjin untuk meningkatkan penjimatan bahan api. Manakala Deposit Cleaning Agent terunggul yang digunakan mampu mengurangkan deposit dan enjin kekal bersih untuk prestasi yang lehih optimum. Bagi membuatkan enjin kekal lebih lama, Corrosion Inhibitor dipertingkatkan bagi lapisan pelindungan pada permukaan logam bagi mengurangkan risiko cepat berkarat.

Pengarah Urusan Bousted Petroleum Marketing Sdn Bhd, K.T.Tan, berkata, Sejak dilancarkan pada tahun 2005, kami sangat konsisten mensasarkan produk petroleum yang berkualiti dan terbaik untuk para pelanggan. Malah penghasilan formulasi termaju untuk petrol Infiniti yang dilakukan ini mmberikan prestasi yang lebih baik, meningkatkan penjimatan bahan api dan pembersihan emisi ekzos.

“Hari ini, kami dengan bangganya mengumumkan petrol Infiniti yang lebih baik dengan formulasi yang dipertingkatkan di mana hasilnya ia mampu menambah kuasa dan perbatuan, di samping mengekalkan kebersihan pada enjin.”

Petrol Infiniti dengan revolusi baharu ini boleh didapati di seluruh stesen BHPetrol, buat masa ini berjumlah 380 buah, di mana 275 daripadanya turut menampilkan BHPetromart. Sempena dengan pelancaran petrol ini, BHPetrol turut menganjurkan program jelajah dari Kuala Lumpur ke Hatyai, Thailand, sejauh lebih 1,000 km yang membabitkan pihak media dan kelab pemotoran dari 8 hingga 10 November 2018.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required