Royal Enfield KX Concept guna rekaan inspirasi daripada model tahun 30-an, tetapan suspensi unik

Royal Enfield KX Concept guna rekaan inspirasi daripada model tahun 30-an, tetapan suspensi unik

Royal Enfield membuat kejutan di pameran EICMA 2018 apabila membawa sebuah model konsep dipanggil KX Concept yang dibangunkan dengan inspirasi daripada model klasik KX tahun 30-an. Menurut syarikat itu, motosikal konsep ini dibuat untuk menunjukkan kemampuan pasukan pereka mereka dan disiapkan dalam masa enam bulan.

Walaupun merupakan satu interpretasi moden kepada model klasik tersebut, anda boleh melihat ia membawa kesinambungan rekaan dengan pemegang yang lebar, enjin jenis V, satu tempat duduk kulit berwarna coklat yang seakan terapung, ekzos leper dan tangki berwarna hijau.

Kapasiti sebenar enjin pada model konsep ini tidak diberitahu tetapi terdapat tulisan 838 pada enjin tersebut yang mungkin menunjukkan kapasitinya. Kemudiannya, udara keluar daripada enjin tersebut dilalukan pada dua ekzos pada bahagian kanan motosikal.

Suspensi motosikal ini agak unik, di mana bahagian hadapannya menggunakan tetapan yang dipanggil sebagai girder fork yang kelihatan seperti dibuat daripada aluminium dan bersepadu dengan perumah lampu. Di belakang pula terdapat lengan ayun tunggal berbentuk segitiga, yang pada bahagian kiri boleh dilihat naik sehingga ke bawah tempat duduk untuk disambungkan dengan spring penyerap hentak.

Kelengkapan moden lain yang dipasang pada motosikal ini adalah termasuk brek cakera depan dan belakang, angkup brek Brembo, rim 19 inci yang dibalut tayar Maxxis DTR-1, lampu jenis LED dan meter digital berbentuk bulat. Kuasa disampaikan ke roda belakang melalui sistem rantai.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required