Ghiath Beast Patrol – kereta peronda polis baru Dubai

Ghiath Beast Patrol – kereta peronda polis baru Dubai

Siapa yang tidak tahu, Dubai sememangnya adalah tempat yang anda boleh lihat banyak kereta-kereta laju, dan kereta polis mereka juga tidak terkecuali. Antara model yang digunakan sebagai kereta peronda adalah seperti Brabus B63S-700 Widestar dengan kuasa 700 hp dan 960 Nm tork, Lamborghini Aventador dan Bugatti Veyron.

Tapi, standard yang sudah ada itu dibawa ke tahap lebih tinggi melalui kereta peronda terbaru mereka iaitu SUV Ghiath Beast Patrol. Ia adalah antara kereta polis termaju di dunia dan dilengkapi dengan fungsi seperti A.I yang boleh mengecam muka orang, papan pemuka dengan skrin sesentuh, pintu dibuka secara suicide, lampu kecemasan di gril, bumbung dan belakang, serta sistem pengesan nombor plet automatik (ANPR).

Dalam video di bawah, anda boleh melihat bagaimana teknologi pengecaman muka pada kenderaan ini berfungsi. Satu kamera khas boleh keluar dari bumbung SUV ini dan ia boleh berfungsi termasuk waktu bergerak. Selain daripada itu, ia juga dilengkapi dengan sistem komunikasi maju yang disambungkan kepada bilik pengurusan operasi.

Untuk kenderaan itu sendiri, ia dibuat oleh W Motors, iaitu syarikat sama yang pernah menghasilkan supercar Lykan HyperSport (juga adalah kereta peronda). Tiada sebarang informasi diberi sama ada Ghiath ini dibuat khas untuk satu unit sahaja, tetapi ia dibangunkan dengan menggunakan barang daripada General Motors. Prestasi juga tidak didedah, tapi dari penampilannya, sudah tentu ia bukan biasa-biasa.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required