Honda Passport SUV lima-tempat duduk diperkenalkan

Honda Passport SUV lima-tempat duduk diperkenalkan

Biasanya, kalau bercakap tentang SUV Honda, CR-V yang akan selalu disebut. Tetapi, pasaran Amerika ada sebuah lagi model SUV besar lain; Pilot tujuh-tempat duduk. Sekarang, ada pula versi lima-tempat duduk untuk model berkenaan diperkenalkan di sana, dengan nama Honda Passport.

Model ini mempunyai dimensi 4,839 mm panjang (-152 mm dari Pilot). Passport punya ada kelebihan untuk kegunaan off-road dengan tinggi dari tanah ditingkatkan sebanyak 28 mm. Lain-lain perbezaan antara kedua-dua model ini termasuk gril hitam kesat tahan calar, lampu utama dengan grafik hitam, rim 20-inci serta kesan floating roof.

Keluasan ruang pula menurut Honda antara yang terbaik dalam kelasnya; 3,289 liter untuk ruang penumpang, sementara keseluruhan ruang dalaman pula ialah 4,449 liter. Keluasan ruang barangan pula 1,167 liter, dan boleh dilanjutkan sehingga 2,206 liter dengan tempat duduk belakang dilipat.

Honda Passport SUV lima-tempat duduk diperkenalkan

Pada bahagian lantai pula tersedia tambahan ruang barangan sebanyak 71 liter lagi. Pelapik plastik padanya juga boleh diterbalikkan dan dibasuh, sama seperti bekas barang boleh alih yang ada pada seksyen aksesori.

Kuasanya datang dari enjin 3.5 liter i-VTEC V6 (sama seperti Pilot) yang menjana 280 hp pada 6,000 rpm dan 355 Nm tork pada 4,700 rpm, dipadankan dengan transmisi automatik sembilan-kelajuan. Pilihan sistem pacuan terdiri daripada pacuan depan atau pun sistem pacuan empat roda Intelligent Variable Torque Management (i-VTM4) dengan torque vectoring aktif.

Suspensi mengguna jenis MacPherson strut untuk bahagian depan dan jenis multilink di belakang. Menurut Honda, SUV ini boleh tampung beban menunda sehingga 1,588 kg bagi model pacuan depan, manakala bagi model pacuan semua roda sebanyak 2,268 kg.

Lain-lain kelengkapan termasuk paparan instrumen tujuh-inci, sistem paparan audio lapan-inci dengan Apple CarPlay dan Android Auto, 10-pembesar suara, sistem bunyi premium 590-wo\att dan WiFi hotspot 4G LTE. Kamera undur pelbagai sudut juga tersedia sebagai ciri standard.

Dari segi keselamatan, Passport datang dengan Honda Sensing, termasuk Collision Mitigation Braking System (CMBS) dengan Forward Collison Warning (FCW), Road Departure Mitigation (RDM) dengan Lane Departure Warning (LDW), Lane Keeping Assistance System (LKAS) dan Adaptive Cruise Control (ACC). Ditawarkan sebagai pilihan ialah ciri Blind Spot Information System dengan Rear Cross-Traffic Detection.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required