Honda Air Blade 125 baru muncul di Vietnam – RM6.8k

Honda Air Blade 125 baru muncul di Vietnam – RM6.8k

Vietnam adalah antara pasaran paling besar bagi skuter di Asia Tenggara, dan tidak pelik jika banyak pengeluar yang memperkenalkan model baru di sana. Terkini, Honda telah melancarkan Air Blade 125 versi baru di sana, dan ia dijual dalam beberapa versi dengan harga antara 37,990,000 Dong (RM6,794) hingga 41,590,000 (RM7,437).

Model ini masih lagi menggunakan enjin satu silinder OHC berpenyejukan cecair 124 cc yang sama, mampu menghasilkan kuasa sebanyak 11.2 hp pada 8,500 rpm dan 11.2 Nm tork pada 5,000 rpm. Enjin ini juga disambung dengan sistem Idling Stop (enjin akan mati sendiri apabila berhenti dan hidup apabila pendikit dipulas), sekaligus membantu penjimatan bahan api.

Walaubagaimanapun, penampilannya telah diubah, menjadi lebih dinamik dengan lampu hadapan LED yang berbentuk tajam, serta pilihan grafik dan warna yang lebih menarik. Selain daripada itu, model baru ini juga boleh didapati dengan sistem kunci pintar di mana dengannya, pengguna boleh menghidupkan atau mengunci kenderaan dengan kunci masih disimpan dalam poket atau beg, dan ia dilengkapi dengan fungsi penggera panggilan balik.

Reka bentuk Air Blade baru ini memang berbeza dengan Air Blade yang dipasarkan di Malaysia, di mana jika diikutkan, model di Malaysia itu adalah bersamaan dengan model yang diperkenalkan di sana sejak tahun 2014 lagi. Mula pada tahun 2016, Air Blade di Vietnam sudah mempunyai rekaan yang berlainan dengan di pasaran Malaysia.

Kelengkapan lain pada Air Blade baru di Vietnam ini masih sama seperti sebelumnya, termasuk tangki bahan api 4.4 liter, meter gabungan analog dan LCD, brek cakera di depan dan dram di belakang, sistem brek Combi Brake (brek hadapan juga akan mencengkam apabila tuil brek belakang ditarik kuat) dan rim 14 inci (tayar 80/90 di hadapan dan 90/90 di belakang).

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 

Comments

 

Add a comment

required

required