Edaran Tan Chong Malaysia (ETCM) telah memperkenalkan Nissan Serena J Impul sebagai penawaran paling tinggi model berkenaan selepas ini. Ia dijual pada harga bermula RM 147,800 bagi versi warna luaran warna tunggal (pertama kali ditawarkan bagi Premium Highway Star), manakala versi warna luaran dua-tona dijual lebih RM2,000, menjadi RM149,800.

Jaminan lima-tahun tanpa had perbatuan masih kekal, sementara aksesori tambahan Impul yang diperkenalkan ini datang dengan jaminan berasingan bagi tempoh tiga-tahun atau 100,000 km, yang mana dahulu.

Model Serena J Impul ini merupakan diberikan peningkatan estetik berbanding versi sebelumnya, dengan kos kemasan yang terlibat sekitar RM6,000 keseluruhannya. Ia merangkumi apron bawah saduran krom yang menghiasi bahagian lampu kabus dan lip bawah, lip belakang juga dengan saduran krom, rim Impul Millemium 18-inci hitam berkilat (tayar saiz 225/40) serta kerusi balutan kulit warna coklat.

Nissan menjelaskan, semua aksesori yang dibawa masuk dari Jepun ini akan memberikan tambahan 10% downforce untuk lebih kestabilan. Dari sudut prestasi, tiada apa yang berubah. Ia masih menggunakan enjin MR20DD 2.0 liter suntikan terus, empat-silinder yang sama, dengan janaan 150 PS pada 6,000rpm dan 200 Nm pada 4,400 rpm.

Ini digandingkan pula dengan transmisi Xtronic CVT, saluran kuasa ke roda depan. Enjin ini turut dibantu oleh motor elektrik ECO 2.6 PS/48 Nm yang menggantikan motor penghidup, berfungsi untuk mengawal sistem Idling Stop dan janaan semula tenaga.