Nissan GT-R edisi istimewa kerjasama dengan bintang tenis Naomi Osaka – 50 unit, untuk Jepun sahaja

Nissan GT-R edisi istimewa kerjasama dengan bintang tenis Naomi Osaka – 50 unit, untuk Jepun sahaja

Nissan GT-R generasi-R35 telah pun berada di pasaran sejak 2007, di mana ia menjadi salah satu model tertua dalam pasaran. Buat masa ini, Nissan masih memelihara model coupe AWD tersebut, walau bagaimana pun ia telah diberikan versi 2017, iaitu perubahan yang paling komprehensif sejak pengenalan model facelift 2010.

Peningkatan terkini datangnya dari unit edisi terhad yang hanya dikeluarkan sebanyak 50 unit dan hanya untuk pasaran Jepun sahaja. Ia dibangunkan hasil kerjasama antara Nissan dengan duta jenama itu, Naomi Osaka, yang merupakan pemain tenis pertama Jepun yang memenangi Grand Slam dalam kejohanan Terbuka US tahun ini, dengan GT-R istimewa ini dibangunkan dari kemasan penuh kemewahan Premium Edition.

Dengan kelengkapan Premium Edition, model edisi istimewa ini hadir dengan tiga warna luaran spesifik – Midnight Opal, Brilliant White Pearl dan Meteor Flake Black Pearl – dan juga tiga warna dalaman. Padanan warna luaran dan dalaman boleh dipilih dari mana-mana kombinasi tersebut, menurut Nissan.

Selain warna, perubahan bahagian luaran agak minimal, hanya ditambah dengan spoiler belakang dry-carbon dan plak nombor keemasan pada petak enjin bagi menandakan edisi terhad untuk versi ini. Lampu, bampar dan roda masih sama seperto model 2017.

Penjana kuasa juga masih menggunakan vrsi standard terkini, dengan enjin 3.8 liter biturbo V6 yang mampu menghasilkan 555 PS dan tork 632 Nm, dengan kuasanya disalurkan ke empat-empat roda menerusi kotak gear automatik dwi-klac enam-kelajuan. Sedikit mirip dengan Nismo yang menerima kuasa 600 PS dan tork 652 Nm dari enjin yang sama, tetapi berbeza hamburan prestasi.

Harga bagi GT-R edisi terhad ini hanya akan diumumkan pada bulan hadapan, dijangkakan sedikit tinggi berbanding versi standard yang berharga 13.5 juta baht di Thailand.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required