Vespa Primavera edisi ulang tahun ke-50 – RM16,300

Vespa Primavera edisi ulang tahun ke-50 – RM16,300

Model Primavera oleh Vespa mula diperkenalkan kepada pasaran pada tahun 1968, dan kini ia sudah berusia 50 tahun. Oleh itu, pengeluar motosikal dari Itali tersebut telah mengeluarkan satu model istimewa demi menyambut ulang tahun tersebut dan ia telah pun tiba di Malaysia dengan harga RM16,300 tidak termasuk insurans.

Vespa Primavera edisi ulang tahun ke-50 datang dalam dua warna berbeza iaitu Light Blue dan Matte Brown, dan beberapa bahagian dijadikan unik termasuk tempat duduk berwarna putih serta rim dua tona. Selain daripada itu, bahagian lain semuanya sama seperti Primavera tahun 2018 yang dilancarkan di Malaysia Oktober lalu.

Ini bermakna, Primavera edisi ulang tahun ke-50 turut menikmati kelebihan seperti model Primavera versi terbaru seperti lampu LED, rim aluminium 12 inci (paling besar pernah dikeluarkan oleh Vespa), kemasan seperti tali leher di panel depan serta hiasan warna krom atas fender depan.

Bagi enjin pula ia menggunakan unit satu silinder empat strok 154.8 cc suntikan bahan api dengan janaan kuasa 12.7 hp pada 7,750 rpm dan 12.8 Nm tork pada 6,500 rpm. Transmisi pula adalah automatik CVT, dan di hadapan mempunyai brek cakera 200 mm manakala di belakang adalah brek dram 140 mm.

Seperti kebiasaan, anda juga boleh mendapatkan pelbagai lagi aksesori untuk Primavera edisi ulang tahun ke-50 ini, dan ada di antaranya boleh diwarnakan terus sama seperti badan seperti kotak barangan belakang. Aksesori lain yang ditawarkan adalah seperti rak barangan krom atas fender hadapan, penghadang udara lebih tinggi, besi pelindung badan serta alat penggera keselamatan.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required